Krekelzanger

Gestart door Ciske, juni 08, 2009, 22:53:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ciske

Ik fietste eergisteren over de Malpie in Valkenswaard en hoorde een vogel het geluid van een krekel fluiten. Tijdstip rond 22.00 uur. Bewolkt.
Na vandaag het geluid nog een keer gecheckt te hebben bij de waarnemingen kan ik niet anders als concluderen dat dit de Krekelzanger is. Deze is echter "zeer zeldaam". Kan dit toch de Krekelzanger zijn geweest?

Jeroen Nagtegaal

Alles kan, de tijd is opzich ook niet verkeerd, maar het blijft een zeerbijzondere soort, heb je Sprinhaanzanger ook overwogen?

In elk geval welkom op het forum,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ciske

Ja heb ik ook overwogen maar heeft een duidelijk ander geluid. Heb van beide de geluidsopnamen afgeluisterd en vergeleken.

frankneijts

Hoe ben je er zo zeker van dat het een vogel was/is en geen insect (een krekel bijv....)? Heb je 'm gezien? Kun je ook aangeven wáár je 'm gehoord heb op de Malpie, bijv. door de waarneming in te voeren en de locatie exact te markeren met het pijltje? Eventueel kunnen anderen gaan zoeken op de bewuste plek.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Ciske

Hallo Frank,

Plaats was rechts van het fietspad Borkel naar Valkenswaard. Voor de bekenden ter plaatse vlak na de "witte berg" in het open gedeelte in de struiken. Heb de vogel kort waargenomen en daarom zeker geen insect.
Groet

frankneijts

Citaat van: Ciske op juni 09, 2009, 13:16:19 PM
Hallo Frank,

Plaats was rechts van het fietspad Borkel naar Valkenswaard. Voor de bekenden ter plaatse vlak na de "witte berg" in het open gedeelte in de struiken. Heb de vogel kort waargenomen en daarom zeker geen insect.
Groet

Hallo Ciske,

Waarom voer je de waarneming niet in? Dan kun je exact de lokatie aangeven zodat ook minder ingewijden deze plek kunnen vinden (hoewel ik veel vogel in de Kempen heb ik geen idee wat "de witte berg" is...). Ook kun je dan alle details van de waarneming kwijt, zoals een beschrijving van de vogel of datgene in elk geval dat je er aan gezien hebt. Dank alvast!
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Ciske

Hallo Frank,

Waarneming inmiddels ingevoerd als onzeker op datum van de waarneming 5 juni met de exacte locatie.

Groet...Ciske

frankneijts

Bedankt Ciske, zal wat mensen inlichten en vragen eens te gaan kijken.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Ciske

Hallo Frank.
Ben vandaag weer weeste luisteren en heb je een mailtje gestuurd. Ben benieuwd wat je denkt.

Groet...Frank

frankneijts

Hé Frank,

Zoals ik je al gemaild heb ziet het er serieus uit en heb daarom de mij bekende, serieuzere vogelaars in de Kempen gewaarschuwd voor zover ze nog niet op de hoogte waren (niet iedereen daar houdt waarnemingen.nl goed bij). In elk geval ook iemand met professionele opname-apparatuur voor 't geval er geen foto's te maken zijn. Wordt vervolgd.

P.S. Ciske, Frank? Franciscus?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

frankneijts

Vanavond is Rob Bouwman wezen luisteren op de aangegeven plek maar kwam niet verder dan een Sprinkhaanzanger. Weet niet of er nog meer mensen gaan kijken of dat misschien Frank/Ciske zelf nog met een (verrassende) opname komt.............
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'