Hoofdmenu

Welke Libell

Gestart door alphonsius, juni 05, 2009, 23:06:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

alphonsius

Deze libell probeerde al enige tijd onder de tentluifel uit te komen, toen bleek dat hij dat op eigen kracht niet zou redden probeerde ik hem met mijn hand naar de uitgang te lijden. Bij de tweede poging ging hij op mijn hand zitten en bleef daar zeker tien minuten op camperen. Een mooie gelegenheid om hem van dichtbij te fotograferen.

Is er iemand die weet om welke soort het gaat?

Hij of zij is er na tien minuten ongeschonden vandoor gegaan.
Met vriendelijke groet, Alfons.

Anne Hueber †


alphonsius

Hallo Anne,

Bedankt voor de determinatie. :blink:
Met vriendelijke groet, Alfons.

Ted van der Knaap

Prachtig gefotografeerd Alfons :duim:...   ...mag ik vragen met welk merk camera/lenssterkte?
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

vuurvlinder

Hoi Alfons,

ik zie die beestjes vaak van dichtbij, maar nooit zo dichtbij. Mooie foto's!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

alphonsius

Citaat van: Ted van der Knaap op juni 05, 2009, 23:45:48 PM
Prachtig gefotografeerd Alfons :duim:...   ...mag ik vragen met welk merk camera/lenssterkte?

Hallo Ted,

De foto's zijn gemaakt met een canon ixus 65 een zeer eenvoudige compact camera met een meer dan voortreffelijke macro stand (waarmee de foto's zijn gemaakt) die helaas niet meer te koop is. De opvolger (ixus 85) krijgt ook zeer goede waardering maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Zie onderstaande link.

http://www.cameras.co.uk/reviews/canon-ixus-85-is.cfm
Macro
If I was serious about close up photography I wouldn't buy a small, pocket camera. Having said that, this camera is capable of taking very good close up shots. It manages to reach a standard that very few other small cameras can get anywhere near.


Met vriendelijke groet, Alfons.

alphonsius

Citaat van: vuurvlinder op juni 06, 2009, 00:26:48 AM
Hoi Alfons,

ik zie die beestjes vaak van dichtbij, maar nooit zo dichtbij. Mooie foto's!

Hallo Astrid,
Bedankt voor de opmerking. Was toch wel denk ik een vrij unieke ervaring om zo'n prachtig diertje op je hand te mogen houden.
Met vriendelijke groet, Alfons.

Ted van der Knaap

Citaat van: alphonsius op juni 06, 2009, 11:34:15 AM
Citaat van: Ted van der Knaap op juni 05, 2009, 23:45:48 PM
Prachtig gefotografeerd Alfons :duim:...   ...mag ik vragen met welk merk camera/lenssterkte?

Hallo Ted,

De foto's zijn gemaakt met een canon ixus 65 een zeer eenvoudige compact camera met een meer dan voortreffelijke macro stand (waarmee de foto's zijn gemaakt) die helaas niet meer te koop is. De opvolger (ixus 85) krijgt ook zeer goede waardering maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Zie onderstaande link.

http://www.cameras.co.uk/reviews/canon-ixus-85-is.cfm
Macro
If I was serious about close up photography I wouldn't buy a small, pocket camera. Having said that, this camera is capable of taking very good close up shots. It manages to reach a standard that very few other small cameras can get anywhere near.

bedankt voor je info... ...'t cameraatje maakt mooiere foto's dan mijn spiegelreflex, ook een handig compact formaat voor in 't veld!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)