zwarte wouw?

Gestart door peter en jeroen, juni 03, 2009, 19:22:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

peter en jeroen

Zag deze vliegen in de buurt van hippolytushoef, maar weet niet zeker of het hem ook is.
Groet,

peter

BramtK

Peter, mag ik vragen waarom je aan Zwarte wouw denkt.

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs

peter en jeroen

ik doe het nog niet zo lang, maar doe mijn best. de lichtvensters aan het einde van de vleugels en heb heel kort tijdens zijn vlucht een heel kleine v gezien
Groet,

peter

BramtK

Ik doe ook maar mijn best. ;)

Op deze foto is niet echt een gevorkte staart te zien, toch!? En die vensters, tsja. De vogel is so wie so nogal bont gekleurd.

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs

peter en jeroen

Helaas heb ik geen foto kunnen maken op het moment dat hij deze staart had. Met het boekje wat ik nu gebruik, kwamen de kenmerken het meest overeen met de zwarte wouw. Maar ben ik hier niet geheel zeker van, dus als je me verder kan helpen graag.
Groet,

peter

BramtK

#5
Peter, een Zwarte wouw heeft een ondiep gevorkte staart, wanneer die staart wordt gespreid, dan lijkt het alsof hij recht is afgesneden. De staart van deze vogel is rond, de hap in het midden is het gevolg van het ruien van middelste staartpennen. Zo zijn er nog wel een paar zaken te noemen die niet kloppen voor Zwarte wouw, de 5 handpennen bijvoorbeeld (Zwarte wouw heeft er 6). Blijft over een bont gekleurde roofvogel met fijne regelmatige bandering op staart- en armpennen en gemiddeld lange vleugels en staart.

Het is dus een Buizerd...  :duim:

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs