slijmerige bovist

Gestart door Arno van Stipdonk, juni 05, 2006, 23:00:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Arno van Stipdonk

Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag heb ik nog 2 exemplaren gevonden welke op een bovist lijken. Echter kan ik niet vinden welke soort het kan zijn. Ze waren nogal slijmerig als de schil er vanaf was. Een exemplaar was al opengescheurd zoals op de foto's te zien is. Ze stonden aan de rond van een gemengd stukje bos op voedselarme zandgrond. Doorsnede was ongeveer 5 cm. Iemand een idee welke soort het is?

Arno van Stipdonk

foto 2

Arno van Stipdonk

foto 3: doorsnede

a.houter

#3
Probeer eens Grote Stinkzwam, ze zijn er weer. In het doorgesneden exemplaar kun je de uiteindelijke vorm al zien.
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Arno van Stipdonk

Inderdaad, dank je Andre.
Deze vorm kende ik nog niet maar ik zie nu op het internet inderdaad foto's zoals mijn exemplaar.  

Elachista

Duivelei noemen ze deze ook wel.
Groet,
Tymo

Arno van Stipdonk

Bedankt voor de extra info, heel leuk!