Spekkevertjes, maar welke?

Gestart door MarjoSmeets, juni 03, 2009, 08:56:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

MarjoSmeets

Op de Jasmijn in mijn tuin bleken naast verschillende Penseelkevers afgelopen weekend ook een heleboel van deze kleine kevertjes te zitten. Met zoeken kom ik bij de Spekkevers uit, maar er schijnen diverse op elkaar gelijkende soorten te zijn. Kan iemand aan de hand van deze foto zeggen welke dit zijn? Ik heb nog enkele andere foto's, maar daar staan ze helaas ook niet veel beter op.
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

MarjoSmeets

Deze foto is toch iets beter denk ik!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

beetlestitch

uit het geslacht anthrenus. welke kan ik niet zo van de foto herkennen maar je moet zoeken in de richting anthrenus verbasci of zo. groeten toon.
Toon Keukelaar

MarjoSmeets

Ik vond hem daar ook het meest op lijken, maarja, die gelijkende soorten. Als jij er niet met zekerheid een naam op kunt plakken, dan denk ik niet dat ik het moet wagen om dat wél te doen. Daarvoor is mijn kennis te gering en ken ik te weinig betrouwbare bronnen om iets op te zoeken. ;) Anthrenus spec. dan maar?
Bedankt Toon!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo