wezel of hermelijntje

Gestart door redjered23, juni 02, 2009, 00:49:22 AM

Vorige topic - Volgende topic

redjered23

ik vermoed een wezel, maar zou zo maar ook een hermelijn kunnen zijn, ik weet er te weinig van af. hier weer eens een paar onduidelijke foto's, liep eerst hard van mij af en kwam tot mijn verbazing even later toen ik die foto's stond te bekijken weer recht op mij af, totdat hij mij zag en afsloeg. grootte? ik schat 2 mollen lang. liep op een dijkje in de polder in het westland.

Gr. René
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

redjered23

nog een paar fotootjes die hij de eerste keer niet accepteerde...

Gr. Rene
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

Tim Asbreuk

Op basis van de wat schokkerige grens tussen bruin/wit op foto 1 en de lengte ongeveer ''twee mollen lang'' ga ik voor wezel. 
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Draak

Met de omschrijving 2 mollen lang zou ik voor de hermelijn gaan, maar zoals Tim al schreef xou ik zeker ook voor de wezel gaan, zeker vanwege de aftekening en omdat de staart niet te zien is.

Grthnx Draak
Arjan (Draak) den Hertog

redjered23

ik heb alle wegloopfoto's bekeken, op geen van de 3 foto's is een zwarte staart te zien, dus ik denk ook een wezel, hoewel ik graag wel zou willen weten wat de "standaard afmetingen van die beestjes zijn....



Gr. René
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

Lampe

Tja.. Vanwege het ontbreken van de zwarte staartpluim kies ik ook voor wezel.

Het blijft lastig.

Op de (wazige) foto's zie je wel weer de typische lichte rand langs de oren die een hermelijn heeft.

Maakte het beestje ook geluiden?

Afmetingen hermelijn?
Man
Kop/romp 24/29 cm
Staart 9/12 cm
Achtervoet 40/50 mm
Gewicht 150/445 gr

Vrouw
Kop/romp 21,5/26 cm
Staart 8/10 cm
Achtervoet 25/44 mm
Gewicht 140/260 gr
Vriendelijke groet,

Nico

Tim Hofmeester

Op de eerste foto is duidelijk een 'glanular spot' te zien, dit is een bruine vlek onder z'n kin/keel in het witte deel van de vacht. Gezien de verdere grootte, zou ik hier een mannelijke wezel van maken.
Groeten,
Tim Hofmeester