geen idee wat dit is.

Gestart door oostsouburg, mei 29, 2009, 18:55:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

oostsouburg

Iemand enig idee wat dit is, ikzelf dacht aan een vliegende mier en wat is dat lichtbruine ding onder die "mier"?  Het zat afgelopen middag tegen de gevel.

Alvast bedankt voor reactie.

groet Chris.

corzonneveld

De blauw-zwarte wesp is een spinnendoder; een wesp uit de familie Pompilidae. En ze heeft een spin gevangen! Spinnendoders zijn lastig, maar deze *lijkt op* Anoplius concinnus (nb: lijkt op! het is een moeilijke groep)
Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl

wilde

Cor, waarom niet Auplopus carbonaria? Die is bij mij momenteel ook zeer actie en lijkt er veel op en ik woon niet zo ver van Souburg.

Groet, Albert de Wilde
https://www.ahw.me

H. Meijer

Op de bovenste foto, kan je nog net zien dat het eerste tergiet aan de voorkant versmald is, dus idd. Auplopus carbonarius.
Een spinnendoder die zeer vaak op muren is aan te treffen.

Groet,

Hilco

oostsouburg

#4
In ieder geval alvast bedankt voor jullie reactie maar dat lichtbruine "ding" lijkt mij eerlijk gezegd niet op een spin want ik zie maar twee poten. Ook de kleur komt mij zo raar over maar zal eens gaan google.
Ik heb gegoogled en inderdaad jullie hebben gelijk. Dit plaatje komt van internet en lijkt verdacht veel op die foto van mezelf.

groet Chris.

corzonneveld

#5
Spinnendoders bijten soms de poten van hun prooi af. Dat zou hier best eens het geval kunnen zijn!

Wat betreft de soort: het was niet voor niets dat ik *lijkt op* schreef!  :rolleyes:
Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl