Weer een soort die ik niet ken

Gestart door André van Calsbeek, mei 27, 2009, 17:39:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

André van Calsbeek

Weet iemand welke?

groet André

barebigfoot

moelijk hoe groot?
er zijn veel dubbelgangers, om ze een beetje te scheiden, zijn de kleuren van alle lichaamsdelen nodig, was het abdomen geheel donker? ook de poten?
uwe
ik ken er tenminste 3 dubbelgangers een is Eutomostethus gagathinus de ander is Aneugmenus sp en de deerde zou ik moeten opzoeken
uwe

André van Calsbeek

iets groter dan een centimeter en voor zover ik weet alles donker....

groet André

Jorgen

Er zijn wel meerdere kandidaten. Dit is zo'n typische bladwesp voor onder de  :micro:. Een goed zicht op de vleugeladering helpt je meestal wel wat verder.
------------------------------------------------
Jorgen Ravoet
http://picasaweb.google.nl/Jorgen.Ravoet

André van Calsbeek

Hoe bedoel je onder de microscoop of onder de loep?

André

Jorgen

Om bladwespen goed te determineren moet je ze wel meestal collecteren. Ik bekijk ze onder de binoculair, dat is iets practischer dan een loep.
------------------------------------------------
Jorgen Ravoet
http://picasaweb.google.nl/Jorgen.Ravoet

H. Meijer

Andre,

Stond er ook salomonszegel in de buurt?

Groet,

Hilco

André van Calsbeek

Jorgen bedankt en Hilco ik heb die plant niet gezien maar er ook niet erg op gelet..'t is bij me in de buurt dus ik kijk binnenkort wel even, als je niets hoort dan staat ie er niet.

groet André

André van Calsbeek

Op google heb ik Stethomostus fuliginosus gevonden en daar lijkt ie erg op , kan dat ook?

André

H. Meijer

Andre,

Volgens mij, in ieder geval een soort uit de subfamilie Blennocampinae, met veel soorten die op het eerste gezicht enorm op elkaar lijken. Soms wil de plant waarboven een dier vliegt, dan nog wel eens helpen. Phymatocera aterrima lijkt sprekend op het exemplaar op jouw foto, de larven daarvan leven alleen op salomonszegel, vandaar mijn vraag.

Hilco

André van Calsbeek

 :duim: dank U - ik kijk van het weekend nog even of het de salomonszegel is.

groet André