snip achtige

Gestart door sjonnoh, mei 23, 2009, 21:14:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjonnoh

Ik had laatst 3 snipachtigen gezien bij de schelde poort op de ritthemse dijk. Ik had daarna in mijn anwb gids gekekn en zou dan uitkomen op de kleine grijze snip. Van wat ik had gehoord komen daar ook bokjes voor maar dit lijkt mij geen bokje
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Calidris Alba

Daniël
Woonachtig in Colombia

sjonnoh

hmm, had ik niet echt verwacht. er waren er 3, zagen allemaal hetzelfde uit en hadden allemaal een zwarte snavel, dus zouden het dan allemaal vrouwtjes zijn geweest??
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Lonnie Bregman

Beetje laat, maar dit lijkt me eerder winterkleed, hoelang geleden is 'laatst'?
Groeten, Lonnie Bregman

sjonnoh

28 april, lijkt mij niet echt meer een winterkleed. maar had uiteindelijk iets beter gekeken naar een andere foto en zag al een beetje een oranje in 1 ervan
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Lonnie Bregman

Citaat van: sjonnoh op juni 20, 2009, 17:18:31 PM
28 april, lijkt mij niet echt meer een winterkleed. maar had uiteindelijk iets beter gekeken naar een andere foto en zag al een beetje een oranje in 1 ervan

Dat is dan denk ik een mannetje op weg naar zijn zomerkleed

EDIT: zoals jij ook al dacht, volgens de titel van de foto  ;D
Groeten, Lonnie Bregman

Calidris Alba

Citaat van: lonnie20 op juni 20, 2009, 17:20:34 PM
Citaat van: sjonnoh op juni 20, 2009, 17:18:31 PM
28 april, lijkt mij niet echt meer een winterkleed. maar had uiteindelijk iets beter gekeken naar een andere foto en zag al een beetje een oranje in 1 ervan

Dat is dan denk ik een mannetje op weg naar zijn zomerkleed

EDIT: zoals jij ook al dacht, volgens de titel van de foto  ;D

Waarom denk je een mannetje?
Daniël
Woonachtig in Colombia

sjonnoh

aangezien deze meer kleur had dan de andere 2 die erbij waren dus dacht ik dat deze nog wel donkerder zou worden (ofwel een mannetje)
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Lonnie Bregman

Citaat van: Calidris Alba op juni 20, 2009, 17:22:58 PM
Citaat van: lonnie20 op juni 20, 2009, 17:20:34 PM
Citaat van: sjonnoh op juni 20, 2009, 17:18:31 PM
28 april, lijkt mij niet echt meer een winterkleed. maar had uiteindelijk iets beter gekeken naar een andere foto en zag al een beetje een oranje in 1 ervan

Dat is dan denk ik een mannetje op weg naar zijn zomerkleed

EDIT: zoals jij ook al dacht, volgens de titel van de foto  ;D

Waarom denk je een mannetje?

Omdat bij een mannetje in zomerkleed de hele buik rood is, en bij een vrouwtje alleen de borst en een beetje de flanken geel zijn. En deze heeft rode vlekken over de hele onderkant.
Groeten, Lonnie Bregman