Hoofdmenu

vezelkop?

Gestart door knabenkraut, juni 03, 2006, 20:41:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

knabenkraut

Deze heb ik gevonden langs een zandpad bij een vennetje.
De grootste was 2,5 cm. Geen opmerkelijke geur waar kunnen nemen.
Is dit misschien de zandpadvezelkop?
groetjes,
Dini

knabenkraut

De onderkant zag er zo uit.
groetjes,
Dini

a.houter

#2
Zou best kunnen, maar vezelkoppen zijn praktisch niet te doen vanaf een plaatje of zonder microscoop, Dini.
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

knabenkraut

jammer, ik vond het wel een leuk paddestoeltje :( ., maar beter geen naam dan een verkeerde naam.
groetjes,
Dini

a.houter

#4
Je dacht in iedere geval in de goede richting. Hij lijkt genoeg op I. lacera en de standplaats (zandpad) klopt ook wel, maar voor zekerheid moet je deze toch nadetermineren.


V.g.,
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

fungi_nl

#5
Misschien ben ik vervelend, maar Inocybe is alleen microscopisch determineren. Helaas.
Maar de zandpadvezelkop komt er qua uiterlijk inderdaad het dichtst bij.