lens schoonmaken

Gestart door Harm058, maart 22, 2009, 10:26:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

Harm058

Ik he zonet deze lenspen besteld ....

ik wacht het af!

werkt zo'n lenspen goed en is het ideaal?
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden



Eddy Clerx

Goed verhaal Rene!

Papier is dodelijk!!!!!   NOOIT DOEN!!!! Er zitten zoveel minerale rommeltjes in papier, dat krast als schuurpapier! Lieve help???, welke "fotograaf" durft zoiets te zeggen????
Veel brillendoekjes zijn er om een bril een beperkte levensduur te verschaffen! Speciale microvezeldoekjes zijn perfect alleen, t kost wat. Buiten dat zijn alleen zachte katoenen doekjes zonder wasverzachter gewassen, gedroogd in de wasdroger zijn redelijk veilig.  De lens beasemen en met een draaiende beweging zachtjes afvegen. Een keer met de zelfde kant van het doek, daarna indien nodig herhalen met achterkant. Alcohol uit de apotheek , hama, voor hardnekkig vet. Vuil lost hiermee op maar laat altijd residu achter. Sensor cleaner bevat alleen alcohol met demiwater aangemaakt, Deze is mi veilig voor de meeste normale caotingen.
De lenspen???  voor kleine lensjes...Een keer, daarna krastĂ­e.

Ik poets alleen als het hard nodig is.. of....Filter, deze poetsen is minder akelig.

wijnands

Ik heb een hekel aan beschermende filters. Goede filters zijn schreeuwend duur en je hebt zelfs dan nog het risico op flares en narigheid.

Wat ik doe is eerst de rocketblower voor deeltjes, dan een microvezeldoekje (zo duur zijn die dingen ook weer niet) en soms wat brillenreinigingsmiddel. Spul is mild, laat geen residu achter en poetst prima.
Groeten,
Jeroen Wijnands