Hoofdmenu

distelroest?

Gestart door ratje, mei 21, 2009, 12:20:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

ratje

Kan het zijn dat dit onder de roestsoorten thuis hoort of moet ik aan iets anders denken? Een aantal distels zat aan de onderzijde van het blad vol met dit materiaal. Iemand een suggestie voor me?

ratje


xenion

Lijkt me ook een roest. Als je de naam van de distel weet wil ik nog wel even verder kijken...
Groeten,
Martin

ratje

Citaat van: xenion op mei 22, 2009, 13:33:51 PM
Lijkt me ook een roest. Als je de naam van de distel weet wil ik nog wel even verder kijken...

Martin, nee de naam weet ik zo niet. Kan er wel even een foto van maken, is dicht bij huis.

ratje

op deze distelsoort trof ik de roest aan.

xenion

Akkerdistel (Cirsium arvense) misschien? Maar ik ben totaal geen plantendeskundige...
Maar als de plant in ieder geval een Cirsium is dan zal je moeten ruiken, en als hij niet duidelijk zoet ruikt zal hij ook onder de mic moeten... Er zijn namelijk een stuk of 5 mogelijkheden.
Groeten,
Martin

ratje

Citaat van: xenion op juni 06, 2009, 19:25:06 PM
Akkerdistel (Cirsium arvense) misschien? Maar ik ben totaal geen plantendeskundige...
Maar als de plant in ieder geval een Cirsium is dan zal je moeten ruiken, en als hij niet duidelijk zoet ruikt zal hij ook onder de mic moeten... Er zijn namelijk een stuk of 5 mogelijkheden.


Martin ik kan in ieder geval de distel op het plantenforum zetten.

ratje

Citaat van: xenion op juni 06, 2009, 19:25:06 PM
Akkerdistel (Cirsium arvense) misschien? Maar ik ben totaal geen plantendeskundige...
Maar als de plant in ieder geval een Cirsium is dan zal je moeten ruiken, en als hij niet duidelijk zoet ruikt zal hij ook onder de mic moeten... Er zijn namelijk een stuk of 5 mogelijkheden.


Is akkerdistel. Moet ik die gaan ruiken?

xenion

Als de roest duidelijk zoet ruikt dan kan hij zonder mic benoemd worden...
Groeten,
Martin

ratje

Citaat van: xenion op juni 07, 2009, 18:11:01 PM
Als de roest duidelijk zoet ruikt dan kan hij zonder mic benoemd worden...

Hij ruikt heel lichtje een enigszins zoetige geur. Maar ik kan niets over distels vinden.

Corryabbink

Akkerdistelroest(Puccinia punctiformis) komt op Akkerdistel voor.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

xenion

Maar op Cirsium (waar Akkerdistel toe behoort) zijn in totaal een stuk of 5 verschillende roesten mogelijk...
Groeten,
Martin

ratje

Citaat van: Corryabbink op juni 11, 2009, 12:34:30 PM
Akkerdistelroest(Puccinia punctiformis) komt op Akkerdistel voor.

Ik kan toch wel erg ver met je mee gaan.


Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

ratje

oh nu moet ik wel even in mijn geheugen graven  ;D ;D . Dank je heren :duim: