2 Silhouetten

Gestart door nielsyese, mei 20, 2009, 16:56:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

nielsyese

Aangezien ik erg slecht ben in het determineren van vliegende vogels, leg ik er hier twee voor. Ik denk zelf aan wouwen.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

Tilburg

Het zijn inderdaad 2 wouwen. Eerste lijkt me een rode. 2e doet me meer aan een zwarte denken...
Groeten uit het zuiden,

Kasper Sommer (18)

Jos Welbedacht

Ik zou van beide exemplaren Zwarte Wouwen maken, gezien de hoeveelheid zichtbaar los van elkaar staande handpennen plus een niet heel diep gevorkte staart. Ook zie ik geen opvallende vensters op de handvleugels, voor zover dat uberhaupt mogelijk is met dit tegenlicht.


Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

teunvankessel

Lijken mij ook beide Zwarte Wouwen.
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Theovanv

Is die eerste geen Rode Wouw? Heeft toch een vrij diep gevorkte staart, en die kan in bepaalde houdingen toch helemaal niet diep gevorkt lijken. En als je de foto wat oplicht in Photoshop dan lijken zich toch duidelijkere vensters af te tekenen op de handvleugels.
Theo van Veenendaal

Tilburg

Groeten uit het zuiden,

Kasper Sommer (18)

BramtK

Toch 6 duidelijke zichtbare handpennen en dat wijst naar Zwarte wouw. Dat Rode wouw-achtige voorkomen zie ik ook hoor, maar ik denk dat komt door het perspectief. Zo schuin van voren worden de hoeken wat geaccentueerd.

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs

frankneijts

Een vogel kan wel 1 handpen minder hebben (rui, beschadiging) maar nooit 1 méér natuurlijk. Het is hier al vaker gezegd: de vork van wouwen is een uiterst onbetrouwbaar hulpmiddel voor de determinatie. Kleuren zijn notoir lastig bij overvliegende rovers, helemaal op niet al te goed belichte foto's. Beide Zwarte Wouwen dus.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

BramtK

Dank voor het onderschrijven van mijn bericht, Frank.

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs

frankneijts

Citaat van: BramtK op mei 21, 2009, 19:02:14 PM
Dank voor het onderschrijven van mijn bericht, Frank.

Bram

Graag gedaan Bram......
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'