Paddestoel met franje

Gestart door Marian en Bert, juni 02, 2006, 23:43:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marian en Bert

Aan de waterkant van een vijver waar een beek in uitkomt. Hoed van de grootste ca 5 cm doorsnee. Wie helpt me op weg?

Marian en Bert

en een onderkant.

Bvd,

Bert
(de betere helft is ziek)

a.houter

#2
Wauw, leuke foto! ...ken ik alleen van wollige en baardige melkzwam, maar die zijn het niet.

Lamelkleur vindt ik wat aan de rode kant, maar toch denk ik aan Lacrymaria lacrymabunda; de Tranende franjehoed. Let met name op de zone vlak onder hoed, daar zie je duidelijk wat druppeltjes.
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Marian en Bert

#3
CiteerLamelkleur vindt ik wat aan de rode kant

De foto is uitgesneden. De oorspronkelijke, gehele, opname (op automatisch) bevatte verder vnl. groen (gras etc.). Dit kan de wat rode kleur van de lamellen verklaren; in werkelijkheid waren ze wat bruiner.

CiteerLet met name op de zone vlak onder hoed, daar zie je duidelijk wat druppeltjes. 

Hij is ingevoerd, met een extra detailopname waarop de tranen goed te zien zijn:

http://www.waarneming.nl/wn_details.php?id=1277144

Vr.Gr.
Bert