Zwarte Kraai met Sperwer?

Gestart door Johannes Ruben, mei 17, 2009, 19:19:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Johannes Ruben

Geachte Vogelaars,

Hedenmiddag meende ik een Zwarte Kraai met Sperwer te zien in schijngevecht. Maar aandachtig de foto's te hebben gezien vind ik de verhoudingen niet kloppen.

Gaarne jullie door mij zeer gewaardeerde mening in deze.
Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

Johannes Ruben

Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

frankw

Mannetje Sperwer is een stuk kleiner dan een vrouw. Ook is het een beetje een raar moment opname waarop de één zich helemaal strekt, zo lijkt het, en de ander juist niet.

Johannes Ruben

Foto 3:
Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

Folkert Jan

even een tip.
als je gewoon ergens loopt en niet gericht aan het fotograferen bent om een super plaat te maken.
iso naar 800 of 1600
1 tot 2 stops overbelichten (afhankelijk van hoe de zon staat...leer je uit ervaring wel)
als er nu iets overvliegt heb je bijna altijd een scherpte plaat met kleur.
er zal veel ruis in de foto zitten, maar je kunt wel de kenmerken zien die nodig zijn voor determinatie.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

frankw

Folkert-Jan, je camera moet wel 1600 aan kunnen.. En, sommige uitzonderingen daar gelaten, nooit overbelichten! Bij overbelichting is de informatie in de meeste gevallen écht weg, bij onderbelichting kan je altijd nog wel iets op poetsen..

Het is gewoon een kwestie van oefenen en ervaring. Ook altijd op manueel fotograferen, zo kan je direct je sluitertijd ed. aanpassen; overbelicht? => sluitertijd omhoog. Dit kan binnen een fractie van een seconde.

Jaap Denee

Citaat van: frankw op mei 18, 2009, 15:03:47 PMHet is gewoon een kwestie van oefenen en ervaring....  ...overbelicht? => sluitertijd omhoog.

Ja, ja...  :rolleye:
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

ahjoon

Dit lijkt mij een sperwerman.
Met vriendelijke groet,

Arjan


;-) -> http://waarneming.nl/waarneming/view/46346147

Johannes Ruben

Vogelaars annex fotografen: Bedankt voor meedenken!

Deze Sperwer wordt opgedragen aan Vogelaar Arjan: en met speciale dank aan Jaap Denee voor het relativerend vermogen...

P.S. Silhouetten in de vlucht is toch ook 'een vak'...
Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.