Hoofdmenu

2x grote libel

Gestart door ratje, mei 13, 2009, 13:07:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

ratje

Beide libel-soorten heb ik in het bos gemaakt. Ik weet niet zeker of het dezelfde soort is, ze vlogen dicht bij elkaar.

Goyatlah

1 & 2 zijn smaragdlibel, en ik zou heel snel 3 voor viervlek uitgemaakt hebben, maar dat is de Bruine Korenbout (niet echt een bosbeest - Waar ben je die tegengekomen?)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Anne Hueber †

Foto 1 en 2: vrouwtje Smaragdlibel
Foto 3: mannetje Bruine korenbout.

ratje

Ik heb beide libellen in het Leusveld (Brummen) gezien. Dus ik mag van geluk spreken? Ik zal ze in ieder geval melden. Er is een orchideenweide en een aantal greppels.

Goyatlah

Lijkt me niet een plaats waar je deze toch wel redelijk zeldzame soort zou verwachten. Smaragd daarentegen komt veel in bosgebieden voor.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

ratje

Citaat van: Goyatlah op mei 13, 2009, 17:33:10 PM
Lijkt me niet een plaats waar je deze toch wel redelijk zeldzame soort zou verwachten. Smaragd daarentegen komt veel in bosgebieden voor.


Hoi Dolf, ik kan het ook niet helpen dat-ie daar terecht is gekomen ;D

Sticht

Citaat van: ratje op mei 13, 2009, 18:21:46 PM
Citaat van: Goyatlah op mei 13, 2009, 17:33:10 PM
Lijkt me niet een plaats waar je deze toch wel redelijk zeldzame soort zou verwachten. Smaragd daarentegen komt veel in bosgebieden voor.


Hoi Dolf, ik kan het ook niet helpen dat-ie daar terecht is gekomen ;D

Volgens de atlas zijn ze daar in de buurt wel eerder gezien.

ratje

Citaat van: MartinBorsboom op mei 13, 2009, 18:25:57 PM
Citaat van: ratje op mei 13, 2009, 18:21:46 PM
Citaat van: Goyatlah op mei 13, 2009, 17:33:10 PM
Lijkt me niet een plaats waar je deze toch wel redelijk zeldzame soort zou verwachten. Smaragd daarentegen komt veel in bosgebieden voor.


Hoi Dolf, ik kan het ook niet helpen dat-ie daar terecht is gekomen ;D

Volgens de atlas zijn ze daar in de buurt wel eerder gezien.

He Martin, een hele geruststelling  ;D