Suggesties voor verbetering overzichten waarnemingen in gebieden

Gestart door hansm, mei 13, 2009, 10:11:48 AM

Vorige topic - Volgende topic

hansm

Wanneer ik mijn gemeente selecteer via Overzichten-Gebieden krijg ik alle waarnemingen te zien van alle subgebieden uit die gemeente. Wil ik dan alle waarnemingen van een soort zien dan klik ik op die soort. Is die waarneming gedaan in een subgebied dan wordt ik doorverwezen naar een overzicht met alle waarnemingen van die soort in dat subgebied. Op die manier krijg ik dus dus nooit alle waarnemingen van die soort uit mijn gemeente te zien.
Volgens mij is dit een onbedoelde werking, want als ik alle waarnemingen van 1 soort uit een subgebied zou willen zien, zou ik de subgebied ingang kiezen.

Verder: Als ik mijn gemeente geselecteerd heb of een gebied en het tijdsvenster van de waarnemingen aanpas en dan op een soort klik om alleen daarvan informatie te krijgen, dan wordt het aangepaste tijdsvenster niet doorgegeven aan het volgende scherm en moet ik het nogmaals aanpassen. Ook dit lijkt me een onbedoelde werking.

Hopelijk hebben jullie wat aan opmerkingen

hiskodevries

als je zo@n gebied geselecteerd hebt kies je rechts voor soorten
als je dan op een soort klikt krijg je alle waarnemingen te zien
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0