Hoofdmenu

Vlieg.

Gestart door thijsdegraaf, mei 12, 2009, 20:21:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

thijsdegraaf

Ik weet het weer eens niet.
Borstelig.
Ader M1 vind ik nogal opvallend.

Groeten van Thijs

barebigfoot

hoi thijs een tachinidae een sluipvlieg vrouwtje voorlopig
dat DENK ik
uwe

thijsdegraaf

Bedankt Uwe. Ik heb daar wel aan gedacht. Ik vind de antenne niet zo sluipvliegachtig. Al zegt dat niet zo veel.
Ook kom ik niet uit die ader M1.

Thijs

javanerkelens

Inderdaad toch een Tachinidae.....lijkt mij een Admontia sp.

Joke  ;D
Groet,
Joke (van Erkelens)

thijsdegraaf

Bedankt Joke. Dat wordt dus diptera.   :lol:

Groeten,   Thijs

thijsdegraaf

javanerkelens

CiteerMy first thought is "rhinophorid" ... but I might be wrong

Had ik inderdaad ook nog even aan gedacht........maar vond hem toch meer op de Tachinidae lijken(maar vind ik echt een crime :wrong:).......ik ben benieuwd, dus als hij weg zakt naar pagina twee.....weer effe omhoog halen!

Joke....het is vrijdag, dus tijd voor een grapje
Groet,
Joke (van Erkelens)

thijsdegraaf

barebigfoot

een pissebedvlieg ken ik nog niet[op nl-soortenregister hebben ze ook niet een foto]- ik zal je straks nog moeten feliciteeren met je twijfels een met een familie welk mij nog ontbreekt??
uwe

thijsdegraaf

Hallo Uwe,
Ik heb er wel een foto. Ze hebben de zelfde leefwijze als de sluipvliegen. Maar dan op van die arme pissebedden. Vandaar de naam.
De pissebedvlieg, die ik heb, lijkt niet op deze vlieg. http://www.tuin-thijs.com/_private/vliegen,%20wespen/Pissebedvlieg-3-5-7-08.jpg

Groeten, Thijs

thijsdegraaf

En het is geworden............. een pissebedvlieg!!!!!! Namelijk een Phyto melanocephala.
Er staan er niet veel op waarneming. En die waarnemingen komen uit 2006. En zijn.....uiteraard van Robert.  ;D

Groeten van Thijs

javanerkelens

Gefeliciteerd !!
En ik doe geen Tachi's meer....ha ha

Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

thijsdegraaf

Laat de moed niet zakken.  :lol:
Ik had vandaag nog een hele mooie. Alleen had ik niet door, dat mijn lens nog een stukje uitgeschoven was. En dan werkt supermacro niet. Ik kan je er dus niet mee lastig vallen. Zoiets is niet goed voor je humeur.  :(
Hopelijk zie ik hem nog een keer.

Thijs