zoomverrekijker Aldi

Gestart door Ted van der Knaap, mei 12, 2009, 12:02:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

vanaf morgen heeft Aldi een zoomverrekijker in de aanbieding voor 14,99 euro

hier te zien: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_20/OFF11.SHTML

is er iemand in het bezit van zo'n kijker en is ie aan te bevelen voor zo'n prijs?

(voor/nadelen?)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Niet doen! daar blijf ik bij, een lomp ding waar je opzich wel iets door kan zien, maar na een jaar doet hij het niet meer...
Ik zou zeggen sparen voor een echte,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Platbuik

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 12, 2009, 13:59:51 PM
Niet doen! daar blijf ik bij, een lomp ding waar je opzich wel iets door kan zien, maar na een jaar doet hij het niet meer...
Ik zou zeggen sparen voor een echte,
Klopt met mijn ervaring, maar voor 15 piek heb je wel een jaartje (of 3) lol als je nog geen kijker bezit!
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Ted van der Knaap

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 12, 2009, 13:59:51 PM
Niet doen! daar blijf ik bij, een lomp ding waar je opzich wel iets door kan zien, maar na een jaar doet hij het niet meer...
Ik zou zeggen sparen voor een echte,

Wil 'm niet als veldverrekijker gebruiken maar meer voor in de auto, als je onderweg 'ns iets ziet in 'n weiland b.v als hulp bij determineren...  ...
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

petermeer

Voor een extra kijker in de auto lijkt het me voor 15 euro een goede optie. Voor het veldwerk lijkt deze kijker me vanwege de grootte (objectief doorsnede 60 mm en een zoomfunctie voor traploze vergroting van 10 tot 30 x) te zwaar om stil te houden. In de auto zit je meestal stabieler.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

pia zz

ach voor 15 eurootjes, waar doe je moeilijk over?? :-\
  groet Pia.

Alex Kwak

Houd er rekening mee dat je de zoom nooit zult gebruiken omdat deze direct zorgt voor slechte(re) beeldkwaliteit, maar met name lichtverlies.
Maar zoals Pia ook al zegt: de grootste buil die je kan vallen is 15 euro  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Tinok

Hi ted,

Wij hebben hem vorig jaar gekocht (gelijk 2) en gebruiken ze nooit. Als je wilt mag je er eentje gratis komen halen (we wonen in Uithoorn niet echt in de buurt voor je he? Wel een soort van in de buurt van de poelruiter (osdorp).
Waarom gebruiken we hem niet?
Het is een groot lomp ding. Onhanteerbaar, kwaliteit is redelijk maar is te groot om in handschoenenkastje te leggen en vast te houden. Gebruiken dan toch eerder onze oude verrekijkers die minder vergroten maar wel makkelijk vast te houden zijn.
Dus als je de aldi wilt sponseren zeker doen, als je 15 euro wilt doneren aan de vogelbescherming en die van ons komt halen , be my guest ;D
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Ted van der Knaap

soms, heel soms heeft de Aldi/Lidl verassende kwaliteitsspullen voor heel weinig geld.. ..de reacties van jullie op deze kijker betreft het dus een "flut"-ding

Die 15 euro spaar ik voor 'n evt. betere aanbieding... 

(..enne Tinok voor 'n ritje naar Uithoorn ben ik al meer kwijt aan benzine.. ..dus misschien kun je 'm aan een jeugdig iemand schenken en wie weet maak je die dan gelijk enthousiast voor de natuur.)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Tinok

hahah ja goed idee maar een jeugdig iemand moet dan wel extreem grote handen hebben wil ie dit ding kunnen vasthouden (laat staan als je gaat inzoomen :rolleye:
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'