heel donker loopkever

Gestart door barebigfoot, mei 11, 2009, 20:41:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

barebigfoot

beste forum deze soort zie ik de eerste keer hier bij Rotterdam hij leek mij grooter dan de 6spotted tigerbeatle[deze trof ik vlakbij aan maar weet de NL naam nog niet], voor mij is dit dus de grootse loopkever ooit gezien in Rotterdam, na lange recherche kwam ik uit op Pterostichus sp of is dit haaks door de bocht[geen beter foto=jammer]
groetjes
uwe
groote zie pissebed op foto-ik gok 22-24mm

jan cuppen

Je kunt beter wetenschappelijke namen leren dan verbasterde Engelse namen!!!!
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

beetlestitch

de 6 spotted tiger beetle hoort thuis in amerika dus dit heeft inderdaad weinig of geen zin om bij nederlandse namen ook engelse te gaan voeren bv.zoals willow fleabeetle welke ik ook wel eens zie bij waarnemingen. ook in engels taal gebied komen de zelfde namen voor meerder soorten voor wat de verwarring alleen maar doet toenemen. groeten toon.
Toon Keukelaar

beetlestitch

#3
beste uwe.

ik zie op de 10e dat je een tetrops starkii gespot hebt. deze is zeer zeldzaam in nederland en leeft alleen op es.het verschil tussen de beide soorten praeusta[algemeen] en starkii [zeer zeldzaam] zit in de lengte van de beharing op de dekschilden. ik ben benieuwd hoe je aan deze determinatie gekomen bent om dit als zeker in te kunnen voeren. groeten toon.   sorry maar ik ben wat wantrouwig in sommige gevallen.
Toon Keukelaar

barebigfoot

allen bedankt effen kijken of ik die heb ingevoerd en op zeker heb gezet, meestal voer ik ze op genus of familie als ik onzeker ben, en wat mijn fouten betreft de afgelopen dagen, ik wou alleen maar ale species invoeren welk ik op een daag en een plek heb gespot, het was maar een klein deel maar wel teveel
zal mijn fouten herstellen
uwe

barebigfoot

  Uwe Kloss, 12-05-2009 20:18theodoor van harte bedankt ik was er toch al onzeker en de foto is slecht maar gewoon tetrops sp wou na een half uur niet lukken dus was ik gedwongen om te kiezen en moest dus op onzeker ik wou toch maar tetrops sp invoeren nu krijg ik heel het forum op mij af en moet op beschuldigingen reageeren dat ik het DATABASE van waarneming.nl met op ZEKER gezete fotos vervuil

citaat uit mijn waarneming
waar komt al die HAAT vandaan waar al de WOEDE waar zit jullie hart waar jullie verstand