Berg Paddestoel

Gestart door Cees Veenema, mei 31, 2006, 21:35:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Cees Veenema

wat een knaap zeker 60 cm doorsnee.
Groet,

Cees

Cees Veenema

Groet,

Cees

Corryabbink

Is dat niet zo'n Reuzenbovist ...........geweest :o  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

foto 3 van binnen, De foto's kon ik niet scherper krijgen vanwege invallende duisternis en batterijen waren ook bijna leeg.
Groet,

Cees

Corryabbink

Hallo Cees,

Je was nog niet klaar met uploaden zag ik nu :D  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

Hallo Corry,
Ik dacht dat die later kwamen en in overbemest grasland groeien.
Dit was een bossingel.
Groet,

Cees

a.houter

Ik vind het alleen een vreemde huid voor reuzenbovist; die is toch veelal leerachtig glad?
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Cees Veenema

Ik ga hem invoeren als Reuzenbovist,
kan niets anders zijn.
Iedereen bedankt voor de inbreng.
Groet,

Cees

fungi_nl

:) qua oppervlakte zit ik toch nog te denken aan een ruitjesbovist.
De reuzenbovist is net zo glad als een eierschaal volgens de beschrijvingen
Qua tijdverschijning zit de ruitjesbovist, juni, met 1 maand verschil van de reuzenbovist, juli.

Qua afmetingen zit de ruitjesbovist welliswaar kleiner, maar zo te zien is dit exemplaar opengebarsten.

Cees Veenema

Hallo John,

Waarneming is aangepast : Ruitjesbovist.
Groet,

Cees

fungi_nl

Is prima, maar onder voorbehoud.
Ik wil nog wel wat meningen van anderen horen, hoe zij er over denken.

Corryabbink

#11
Hallo John en Cees,

Toen ik de tekst "Reuzenbovist" schreef had ik de buitenkant nog niet goed gezien daar Cees ondertussen aan het downloaden was.
Volgens mij is de Reuzenbovist helemaal glad. Er stond ooit een groot exemplaar bij ons in de kippenren. Met zo'n buitenkant als die op de foto staat kun je alleen maar aan Ruitjesbovist denken. Wel vreemd zo groot maar misschien is er vergroeiing of misvorming in het spel.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

a.houter

Misschien ook wel vergroeide exemplaren. Overigens: laat drie mensen afzonderlijk een maat schatten, dikke kans dat je dan drie verschillende maten opgegeven krijgt.

In eerste instantie dacht ik dat beide foto's niet bij elkaar hoorden.

Ruitjesbovist kan ik dan wel mee leven.
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Cees Veenema

Allemaal bedankt en @ndrré ik kan je zeggen dat mijn opgave nog aan de kleine kant was. Het leek van zo'n 10 meter wel een w.c. pot of zoiets.
Groet,

Cees

a.houter

Jongen,...niets zo veranderlijk als een paddestoel.
Of het moest een mens zijn natuurlijkl!
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci