Hoofdmenu

Herdermaina

Gestart door maris30, februari 03, 2005, 18:05:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

matthijsbroere

De foto's van Mariska die al een stuk duidelijker zijn:













Dus toch herdermaina's?

Matthijs Broere

jasper

Deze zijn beduidend duidelijker als de eerste  :duim:  

maris30

Jaja, coolieboolie he!!! :lol:
Maar weet nu ook iemand of dit de herdersmaina of de treurmaina betreft, of is dat gewoon een en dezelfde vogel. (lijkt me stug, maar kweet verder ook nie)
:rolleyes:  

jasper

Herdermania = Treurmania ;)  

matthijsbroere

Weer een mysterie ontrafeld  :lol:  
Matthijs Broere

maris30

:huh: joh.....
Dus toch...SLA-PE-LO-ZE NACHTEN HEB IK GEHAD  :blink: , maar ben blij dat dit forum bestaat, ik had er zelf nooit uitgekomen. BEDANKT :gap:  

jessesven

Ja, we weten nu dat het dezelfde soort is. Wat de waarnemingen betreft: hoe komen er vier beesten bij elkaar. Betreft het hier pa en ma + twee jongen?
Goed om in de gaten te houden: krijgen we een nieuwe vestiging van een exoot?

Groet!!!

Jan Harteman

Als jullie dat willen voorkomen kom ik ze wel ophalen  :P

Ahum...tjah het zou wel eens een koppel kunnen zijn wat deze zomer is ontsnapt en nog in de zomer kans heeft gezien om zich voort te planten.
En als ze uit een buitenvolière komen zijn ze aardig gewend geweest uit de omstandigheden buiten.
Jammer dat de eigenaar zijn vogels niet heeft terug gevonden.

Mariska, je zou de vogels kunnen opgeven bij Amivedi voor vermiste dieren. Wellicht heeft de eigenaar zijn dieren als vermist opgegeven? (waarschijnlijk niet omdat dit vooral voor honden/katten eigenaren is).

Maargoed, ze hebben mazzel dat het een zachte winter is geweest. Anders hadden ze het niet kunnen overleven.

jasper

Volgens mij kunnen ze wel tegen een paar graden vorst, tenminste als ze buiten hebben gezeten ;)  

Jan Harteman

Vorst kunnen ze inderdaad wel hebben, maar als ze vanuit een volière komen moeten ze maar eens leren waar ze universeelvoer halen...of een fruit/insektenmix...dat wordt lastig, zeker wanneer de grond bevroren is.  :huh: