grotere pluk veren.

Gestart door lo.troisfontaine, mei 01, 2009, 18:43:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

lo.troisfontaine

Hoi,

dit is een grote pluk veren, zonder dat er resten van de vogel aanzitten.
best een groot stuk.
de rechterzijde lijkt of dat dit vast heeft gezeten, hier zitten (lijkt mij) lichtere (bruinachtige) veren.

Dit is gevonden aan de gegraven plassen van de Hamert in de buurt van heideterrein.

heeft iemand een idee? 

b.v.d. en groeten,

Lo

Klaas van Dijk

hoi Lo,

Voorlopig geen idee.... Wanneer heb je dit gevonden? Op 5 januari 2009? Vindtijd maakt uit, want tijdens de winter kun je heel wat zomergasten uitsluiten.

Groetjes, Klaas

lo.troisfontaine

Hoi Klaas,

sorry, even niet bij stil gestaan. Dit heb ik hedenochtend gezien en gefotografeerd.


groeten,

Lo

lo.troisfontaine

Hoi,

zal nog even een foto vanuit een ander perspectief toevoegen.
Misschiend dat dit de experts verder helpt.

groeten,

Lo

Robert

zou het toch een soort duif zijn?
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

whmvb

Lo,

ik heb nog steeds geen idee van welke vogel dit zou kunnen zijn, ondanks de tweede (duidelijkere) foto. Het zijn borst en buikveren van ... een eend of zo, aan de grootte te zien. Maar dan een soepeend, want ik kan er geen soort aan plakken. Misschien heeft iemand anders een beter voorstel?

Groeten,

Wim
Wim van Boekel

keesschreven

Ik denk ook van een eend. Gans zal te groot zijn, en heeft ook niet van die half-gebandeerde veertjes. Ik heb ooit een geplukt kuifeendvrouwtje gevonden, daar lijken deze veren wel op. Het gaat dan om borst-buikgebied (op de foto is lichter areaal te zien wat dan de buik is). Maar wellicht lijken andere eenden er ook nog op.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren