Hoofdmenu

Katten

Gestart door -Arthy-, mei 29, 2006, 17:04:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Er staat een hek haag en in de haag staat weer een hek en daar komen ze toch doorheen, Ik heb op alle mogelijk manieren de tuin zo kat onvrondelijjk gamaakt maarhet helpt niet,  
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Vincent Hart

Kinders toch!

Laten we eerlijk zijn: Katten en honden zijn beesten en beesten schijten waar ze zin hebben, eten waar ze trek in hebben, bijten in wat geinig beweegt en steken over zonder om zich heen te kijken (net toeristen eigenlijk). Wij mensen die een huisdier nemen zijn verantwoordelijk voor hun ge- of misdragingen.

Dus kattenliefhebbers: Doe je kat een belletje om dan sterven er wat minder vogeltjes. Sluit je tuin een beetje behoorlijk af zodat de katten iig niet in andermans tuin hun behoefte doen. En prijs jezelf gelukkig dat je een tuin hebt, mijn kat moet het doen met een balkon van een paar vierkante meter...

Hondenliefhebbers: Gedraag je! Hoeveel poep ligt er niet midden op de stoep (ok, ik woon dan ook in Asd.)? Hoeveel hondenbezitters kijken je niet glazig aan als je iets zegt wanneer hun hond onder jouw en hun ogen z'n behoefte doet tegen de muur van je huis, of tegen een auto, of midden op straat. Je wilt niet weten hoevaak ik bijna een hond onder het voorwiel van mijn fiets heb gehad. Een losloopverbod is geen reden voor veel hondenbezitters om je niet uit te schelden als zij zo'n verbod gezellig midden op een doorlopend fietspad aan het overtreden zijn. Ik vraag me met regelmaat af wie de hond en wie de baas is in dergelijk gezelschap.

Maar nogmaals: Al deze irritaties worden veroorzaakt door mensen, je kan de beesten zelf moeilijk iets kwalijk nemen. Ikzelf doe dat in het geval van honden (zoals anderen hier bij katten) wel erg graag -ik heb het niet zo op die beesten en ben stapelgek op katten- maar welbeschouwd gaat dat helemaal nergens over natuurlijk.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers