Hoofdmenu

Katten

Gestart door -Arthy-, mei 29, 2006, 17:04:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Capreolus

Oke leuk. En nu mijn mening;

Katten moet je binnen houden! En dus niet alleen buiten laten ronddwalen.

En ook niet: "Ja, die van ons blijft alleen in onze eigen tuin", of "Klote vent! Kijk uit waar je rijd" als je eigen kat onder een auto is gekomen..  :huh:

Nog meer van dit soort voorbeelden zijn natuurlijk zelf wel in te vullen.

Conclusie:

Katten zijn HUISdieren, voor in huis dus

Die onzin altijd over vermiste poesjes en katten! Ja, hallo. Hou dat beest dan binnen :angry:

Gr


Capreolus

huysse

Wat moeten we nu met de HUISmus?

Marijke


Capreolus

Fijn laten vliegen ^_^  

Jan-Pieter

Honden zijn geen huisdieren?

JP

Jeroen Nagtegaal

CiteerHonden zijn geen huisdieren?

JP
die blijven toch ook binnen?? ze gaan teminste niet vrij rond dwalen opzoek naar slachtoffertjes om mee te spelen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jan-Pieter

Onee? Als ik voor elke hond die hier losloopt (met of zonder baas) en doet waar hij zin in heeft een euro krijg kan ik morgen op vakantie.

MVG JP

Annemieke Drok

In een gehucht is het anders dan in een stad. Ik denk dat het in jou geval een stad is.

Jeroen Nagtegaal

CiteerIn een gehucht is het anders dan in een stad. Ik denk dat het in jou geval een stad is.
Ben stil, als je niks zinnigs te zeggen hebt.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Capreolus

CiteerHonden zijn geen huisdieren?

Ik geloof niet dat ik dat zei..


Jan-Pieter

was in de overtuiging dat er hier over honden en katten werd gesproken en dat ze beide even erg/ of niet erg zijn naar mijn mening u spreekt over huisdieren en dan in dit geval katten. mijn vraag is dan of honden geen huisdieren zijn.

MVG JP

Jeroen Nagtegaal

Citeerwas in de overtuiging dat er hier over honden en katten werd gesproken en dat ze beide even erg/ of niet erg zijn naar mijn mening u spreekt over huisdieren en dan in dit geval katten. mijn vraag is dan of honden geen huisdieren zijn.

MVG JP
Ik weet niet waar jij woont, maar overal waar ik kom, zie ik honden met hun baasjes lopen, soms los maar dan in de buurt van het baasje,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jan-Pieter

En dan is het ook zo dat als het baasje wat wil van die hond dat dat ook meteen gebeurt, dat de hond niet wegrent als hij daar wel zin in heeft maar geen toestemming voor heeft en dat hij ook direct terug komt als de baas dat wil? Kortom dat hij luistert? Ik kan je nu al vertellen dat dat niet zo is en dat ze du sop dat punt net zo " vervelend" zijn als katten. En daarvoor maakt het niet uit waar je woont.

MVG JP

Freek Verkerk

Honden en katten zijn geweldige dieren die wat mij betreft ook los moeten kunnen lopen. Daar moet je (als automobilist en fietsen en hardloper) maar mee leren omgaan. In diezelfde omgeving lopen namelijk ook gewoon (kleine) kinderen los. Dus als je een hond of kat aanrijd, mag je van geluk spreken dat het geen kind was.

Loslopende honden en katten zorgen er op die manier (mede) voor dat er rustig gereden wordt. En dat is in ieders belang.  :duim:  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

Jan-Pieter

Altijd weer verrassend Freek hoe jij er weer een draai aan geeft. Helemaal goed!

MVG JP

Jeroen Nagtegaal

CiteerHonden en katten zijn geweldige dieren die wat mij betreft ook los moeten kunnen lopen. Daar moet je (als automobilist en fietsen en hardloper) maar mee leren omgaan. In diezelfde omgeving lopen namelijk ook gewoon (kleine) kinderen los. Dus als je een hond of kat aanrijd, mag je van geluk spreken dat het geen kind was.

Loslopende honden en katten zorgen er op die manier (mede) voor dat er rustig gereden wordt. En dat is in ieders belang.  :duim:
nou katten rennen je onder de zuto, als je niet oplet. Ik heb geen ***SPAM*** maar zit vaak zat in de auto en zie het dan gebeuren,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jan-Pieter

Maar dat houd je dus scherp al sik Freek goed begrijp.

JP

Jeroen Nagtegaal

CiteerMaar dat houd je dus scherp al sik Freek goed begrijp.

JP
Heb je een kat??,  
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jan-Pieter

Had een kat.

jp

liep gewoon buiten, ving nooit vogels muizen of wat dan ook en sliep 's nachts gewoon binnen

Jeroen Nagtegaal

CiteerHad een kat.

jp

liep gewoon buiten, ving nooit vogels muizen of wat dan ook en sliep 's nachts gewoon binnen
Zo'n vermoeden had ik al gezien je reacties
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jan-Pieter


Jan-Pieter

Even voor jou verder info Jeroen voor je meer dingen zelf gaat bedenken. We hadden een kat en hebben nog steeds een hond. Duitse Herder om precies te zijn. Beide dieren op zelfde moment inhusi gekomen, kat is overleden (niet door auto of wat dan ook).

JP


Capreolus

Ik rem trouwens niet voor een kat als ie voor mijn auto komt.

Veel te gevaarlijk. En nee, ook niet door een schrikreactie. Heb het al enkele malen mee gemaakt. De bewuste katten liepen namelijk stuk voor stuk als een kamikaze piloot onder mijn auto. En als er dan iemand vlak achter je zit met bv. ook een auto en jij remt.. Dan heb je schade en letsel voor je het weet.

Gr


Capreolus

Jeroen Nagtegaal

en ben je zelf ook nog eens sculdig, moet die baas dat beets maar in de gaten houden, maak anders wat meer Kmer door de bebouwde kom,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jan-Pieter

Jeroen je vergeet alleen wel om antwoord te geven op mijn vraag. Doe je dat nog even en anders houd je je commentaar graag voor jezelf. Geen uitspraak zonder rede graag.

JP

Jeroen Nagtegaal

CiteerJeroen je vergeet alleen wel om antwoord te geven op mijn vraag. Doe je dat nog even en anders houd je je commentaar graag voor jezelf. Geen uitspraak zonder rede graag.

JP
Welke vraag, ik heb ze volgens mij wel beantwoord,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jan-Pieter

Je had een vermoeden gezien mijn reacties. Ik stelde toen de vraag: Want?  daar wil ik graag antwoord op.

JP

Jeroen Nagtegaal

CiteerJe had een vermoeden gezien mijn reacties. Ik stelde toen de vraag: Want?  daar wil ik graag antwoord op.

JP
Jij komt echt op voor katten, een persoon die geen katten heeft gehad zal zoiets denk ik nooit posten,  
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jan-Pieter

Nou snap ik je. Wat ik vooral wil bereiken is dat mensen die niets in katten zien ook begrijpen dat die beesten er gewoon zijn en dat ze ook snapen dat ze af en toe wat opeten. Daar zijn, en dat is heelhard gezegt, heel veel vogeltjes ook voor bedoeld. Waarom denk je dat eenden, mezen en lijsters zoveel jongen krijgen? Omdat er veel dood gaan. Reken maar uit hoeveel mezen je zou hebben als een paar in een tuin 8 jongen krijgt (4 mannen en 4 vrouwen statistisch gezien) en die blijven alle 8 leven en gaan volgend jaar broeden en krijgen allemaal weer 8 jongen enz enz. Dan heb je over 10 jaar geen tuin meer over alleen vogeltjes.
Mensen moeten ook begrijpen dat niet alles wat zij willen ook voor elkaar komt. Iedereen zijn katten binnen houden gaat gewoon niet lukken klaar.
Honden opjagen tegen katten slaat ook nergens op wat geeft iemand het recht te beslissen dat een hond een kat op mag jagen? Wat geeft iemand het recht katten te verbieden om meesjes te eten? En zo kan ik nog wel even doorgaan natuurlijk maar de strekking blijft hetzelfde.

MVG JP

Jeroen Nagtegaal

Katten veroorzaken niet alleen door het opeten van vogels voor overlast, ze schijten ook op andermansgrond en de zandbank waar je kids in spelen, Ik heb niets tegen katten zolang ze binnen zitten, of in een tuin blijven, want wil jij nou ineens een dooie vis op je gazon hebben??  
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jan-Pieter

Dat katten prooi komen brengen is puur een teken dat ze hun voedsel willen delen en dat ze jou bij de groep rekenen. Dat is dus een goed teken! Ik erger mij meer aan hondenpoep op stoepen terwijl er plaats genoeg is om het neer te leggen (goot, bosjes) of wat denk je van paardenvijgen op fietspaden en stoepen (waar ze niet een mogen komen). Er zijn manieren genoeg om je tuin kat onvriendelijk te maken met bepaalde planten of schutting. Mijn ouders hadden schutting om de tuin en geen 1 kat kwam daar overheen Er was 1 gat en dat was de toegang voor onze kat. De zandbak van mijn kids daar zit een deksel op, probleem opgelost.
Jou tropische planten (groeien die hier wel lekker met ons type weer?) kan je ook in een kas laten groeien heb je geen last van katten.
Kijk zo is er voor elk "nadeel" wel weer een oplossing dus kan je willen wat je wilt maar er komt echt geen einde aan.

MVG JP