Mensen waar gaat deze discussie nu helemaal over zeg!!
Dat Pimpelmeesje is hoogst waarschijnlijk volgend jaar wel wat wijzer in het kiezen van zijn nestplek. En hangt er een nestkast?? Dan is het aan de tuineigenaar om deze dusdanig neer te hangen dat bewuste kat er niet bij kan.
Kan je het dan niet meer zo goed zien? Ja jammer dan wat vind je belangrijker zichtbare of levende jonge vogeltjes. Die kat kan er niets aan doen zijn/haar jagersinstinct boven komt zodra hij van die kleine hulpeloze piepertjes voor zijn neus krijgt. Kleine witte keffertjes hebben per definitie volgens mij al een hekel aan katten dus die hoef je niet zo veel te leren hihi. Overigens heeft onze grote zwart/bruine woef ook de pest aan ze. Zit hem in de lichaamstaal heb ik ooit eens begrepen.
Als de kat van de buren moet poepen denkt hij heus niet ,...oei niet in de tropische plantjes van de buurman, dan wordt hij boos. Je zult dus of met de eigenaar er eens over moeten gaan praten of je verdiepen in wat een kat echt niet leuk vind. Met een paar simpele stappen kun je er al voor zorgen dat ze echt niet meer in je tuin komen.
Pimpelmeesjes, Katten, Kleine witte keffertjes, Grote zwart/bruine woefen allemaal unieke en leuke beesten.
En Marijke, Een zeearend in mijn tuin?? ANY DAY!!!