Hoofdmenu

Grasmus????

Gestart door Jacco Duindam, mei 01, 2009, 20:51:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Guus Peterse

Maar dan heb je dus een kleurafwijking die de kop wit maakt en een andere kleurafwijking die precies een oogmasker donker maakt. En dat vind ik dan weer wel merkwaardig. Maar wie weet bestaat zoiets.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

JohanvantBosch

Citaat van: guusp op mei 02, 2009, 20:21:06 PM
Maar dan heb je dus een kleurafwijking die de kop wit maakt en een andere kleurafwijking die precies een oogmasker donker maakt. En dat vind ik dan weer wel merkwaardig. Maar wie weet bestaat zoiets.

Ik denk nog steeds niet dat dat masker nou zoveel donkerder is dan normaal. Met zo'n witte kop wordt het vanzelf een masker.

(Dank voor de credits trouwens  ;) ;D)

Certhia

Citaat van: JohanvantBosch op mei 02, 2009, 20:39:06 PM
Citaat van: guusp op mei 02, 2009, 20:21:06 PM
Maar dan heb je dus een kleurafwijking die de kop wit maakt en een andere kleurafwijking die precies een oogmasker donker maakt. En dat vind ik dan weer wel merkwaardig. Maar wie weet bestaat zoiets.

Ik denk nog steeds niet dat dat masker nou zoveel donkerder is dan normaal. Met zo'n witte kop wordt het vanzelf een masker.

(Dank voor de credits trouwens  ;) ;D)

Ga ik in mee. Als je de witte delen in photoshop grasmus grijs maakt en t masker ongewijzigd laat levert dat volgens mij een prima grasmusje op.

En die credits zijn welverdiend Johan. :)

Groet

Marc

laatvlieger

Lijkt mij ook een grasmus met wit in de kop. Dat masker ontstaat m.i. ook doordat de rest van de kop zo wit is. Ik zie er in ieder geval geen buidelmees in.
Het enige dat ik raar vind is, is de dikke snavel. Daardoor had de vogel heel even een gorsachtige indruk op me. Maar ik denk dat we daar niet teveel waarde aan moeten hechten, want verder lijkt het me inderdaad een grasmus. Die dikke snavelindruk is vast een fotografisch effect.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/