Hulp bij een paar determinaties gevraagd

Gestart door obelix998, juli 23, 2009, 14:01:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

obelix998

Kan iemand mijn determinaties bevestigen / corrigeren ? Alle foto's gemaakt tussen polder Arkemheen en Eemmeer.

1. Tureluur
2. Oeverloper
3. Tureluur
4. Grote stern

Dank!
Paul van der Veen

Lonnie Bregman

#1
Klopt helemaal, alleen die laatste is een Zwarte stern, adult winterkleed, zie de zwarte buik en de donkere vleugelpunten.
Groeten, Lonnie Bregman

frankneijts

Citaat van: lonnie20 op juli 23, 2009, 14:03:38 PM
Klopt helemaal, alleen die laatste is een Zwarte stern, adult winterkleed.

Niet "helemaal" Lonnie, zou nog 's goed naar foto 1 kijken......
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Lonnie Bregman

Oh, te snel gekeken, twijfelde al een beetje. Kemphaan, ja, zie de 'korte' licht gebogen snavel.
Groeten, Lonnie Bregman

obelix998

Zo, da's snel. Dank voor de hulp!
En weten jullie deze ook nog ?
Wellicht een kleine karekiet ?

Paul

frankneijts

Citaat van: lonnie20 op juli 23, 2009, 14:07:32 PM
Oh, te snel gekeken, twijfelde al een beetje. Kemphaan, ja, zie de 'korte' licht gebogen snavel.

Verschillen in tekening van rug & vleugels lijken me nog wel wat duidelijker.......
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Lonnie Bregman

Citaat van: frankneijts op juli 23, 2009, 14:20:18 PM
Citaat van: lonnie20 op juli 23, 2009, 14:07:32 PM
Oh, te snel gekeken, twijfelde al een beetje. Kemphaan, ja, zie de 'korte' licht gebogen snavel.

Verschillen in tekening van rug & vleugels lijken me nog wel wat duidelijker.......

Ja, eigenlijk wel, maar ik dacht eerst aan Tureluur omdat ik toen dacht dat de snavel recht was, maar toen ik later keek na uw opmerking zag ik dat de snavel krom was en noemde ik dat dus automatisch ;)
Groeten, Lonnie Bregman

Lonnie Bregman

En Paul, ik denk ook dat het Kleine karekiet is, maar dat kun je alleen zeker weten als je de zang gehoord hebt, en volgens mij heb je dat niet, toch? De Bosrietzanger lijkt er namelijk heel erg op, maar heeft een heel andere zang.
Groeten, Lonnie Bregman

obelix998

Ik heb de zang wel gehoord (kwam vanuit het riet), maar ben daar niet erg bedreven in. Het viel mij op dat de zang continue erg druk was. Maar dat lijkt me onvoldoende voor determinatie.

Dank voor je reacties, ik heb weer het een en ander geleerd vandaag!

Paul

Robertmeer

Citaat van: obelix998 op juli 23, 2009, 14:31:39 PM
Ik heb de zang wel gehoord (kwam vanuit het riet), maar ben daar niet erg bedreven in. Het viel mij op dat de zang continue erg druk was. Maar dat lijkt me onvoldoende voor determinatie.

Dank voor je reacties, ik heb weer het een en ander geleerd vandaag!

Paul
Als je zegt dat de zang erg druk was, zou het goed een Bosrietzanger geweest kunnen zijn. Luister de geluiden anders nog na:
http://waarneming.nl/soort/info/130 - Kleine Karekiet
http://waarneming.nl/soort/info/75 - Bosrietzanger
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

obelix998

Aan de hand van de geluiden zou ik zeggen: bosrietzanger.
Volgens mij kan ik met mijn mobiel geluiden opnemen. Dat ga ik eens uitzoeken, dan kan ik het later makkelijker terughoren en vergelijken.

En wederom dank!
Paul