TWEEDE EXCURSIE NAAR DE ENCI-GROEVE

Gestart door JohanvantBosch, juni 15, 2006, 15:41:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

JohanvantBosch

Uit Libellennieuwsbrief Nederland 06:16
Donderdag 15 juni 2006

CiteerTWEEDE EXCURSIE NAAR DE ENCI-GROEVE OP ZATERDAG 24 JUNI

De ENCI is bereid gevonden om een tweede excursie naar de Sierlijke witsnuitlibel LEUCCAUD toe staan. Het is ook gelukt om dit in het weekend te organiseren, en wel op 24 juni. Aanstaand weekend lukte niet omdat de ENCI dan 80 jaar bestaat, en alle bewakingsdiensten al in touw zijn. De beveiligingsbeambte zal ons in eigen tijd rondleiden, dus afhankelijk van het aantal deelnemers zal een bijdrage van rond de 5 euro gevraagd worden om een leuke fooi te kunnen geven. Bij slecht weer en bij een zeer geringe
belangstelling gaat de excursie niet door.

Vooraf aanmelden noodzakelijk!
Opgave van tevoren is noodzakelijk omdat ik de lijst met deelnemers vooraf moet overleggen. Opgeven kan bij mij per mail: whydah@wxs.nl. Ik heb dan ook alle mailadressen die nodig zijn als de excursie toch niet door mocht gaan bij slecht weer. We verzamelen om 13.30 op de parkeerplaats van den Observant. Vanuit Maastricht rij je naar Kanne. Bij de kerk linksaf, deze weg blijven volgen. Hij verandert in een onverhard pad en er staat een bordje dat je er eigenlijk niet in mag. Je rijdt nu over terrein van de ENCI en Natuurmonumenten. Het pad slingert zich naar een parkeerplaats bovenop.
Van daaruit lopen we de groeve in.

Nu de algemene opinie wat betreft de determinatie van het vrouwtje in de richting van caudalis wijst is daarmee de kans dat een kleine populatie aanwezig is vrij groot. Tenzij het slecht weer is zullen we op 24 juni de soort daarom wel te zien krijgen.

Wellicht tot 24 juni!

groet, Robert Ketelaar
Whydah@wxs.nl

Wil je ook de libellennieuwsbrief ontvangen? Je kunt je aanmelden door een e-mail te sturen naar libellennieuwsbrief-subscribe@yahoogroups.com

Groeten,
Johan


marcel123

#2
De kerk in Kanne heeft niet een echt grote toren, dus je rijd er vrij snel voorbiji. Als je de weg ingeslagen bent heb je aan je linkerkant vervolgens een begraafplaats met P. Daarna begint het onverharde pad. Dit moet je continu afrijden, steeds rechtdoor. Het eindigt uiteindelijk in een parkeerplaats.