Hoofdmenu

Tinea semifulvella

Gestart door gardensafari, mei 27, 2006, 19:29:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

gardensafari

Ik ben van deze tamelijk zeker, maar wil toch een second opinion voor ik hem op de site zet. In de Thieme gids staat dat hij zeldzaam is, maar als ik in Küchlein kijk, lijkt dat wel mee te vallen. Vandaag zomaar op de buitenmuur aangetroffen. Je blijft je verbazen.....





Groetjes en bedankt,

Hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

han.endt

Dat is 'm. Lijkt mij niet zeldzaam.

Elachista

JA, dit is semifulvella. Helemaal niet zo zeldzaam, maar zeker ook niet een algemeen beest.
Ik denk niet dat die gidsen van Thieme zo compleet zijn wat betreft verspreiding, het oude Kuchlein-boek is dan wel meer betrouwbaar.
Groet,
Tymo

gardensafari

Dank u heren!

Ik zet hem op mijn site en meld hem hier aan. Ik zag dat Han mij alweer voor was  :(
Maar zonder foto  :P

Groetjes op deze uitermate lamlendige dag. Ik heb de lampen maar weer aangedaan. Het lijkt wel een donkere wintermiddag. Maar wel met een voor mij nieuwe soort, natuurlijk.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Elachista

#4
Hier hebben we de hele middag mooi weer gehad, en heel veel vlinders.
Leuk waren een rups van Lymantria monacha en de eikenpage, enkele rupsen Apocheima hispidaria en 8 rupsen van Orthosia miniosa. Verder aan vlinders o.a. Bactra lacteana en Anticollix sparsata.

Voor Han heb ik nog een leuke langpoot voor de determinatie  :P
Groet,
Tymo

gardensafari

CiteerHier hebben we de hele middag mooi weer gehad, en heel veel vlinders.
Leuk waren een rups van Lymantria monacha en de eikenpage, enkele rupsen Apocheima hispidaria en 8 rupsen van Orthosia miniosa. Verder aan vlinders o.a. Bactra lacteana en Anticollix sparsata.

Voor Han heb ik nog een leuke langpoot voor de determinatie  :P
Han kent zichzelf wel van de spiegel. Of bedoel je dat niet met langpoot  :D  
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.