Welke sprinkhaan?

Gestart door nielsyese, april 17, 2009, 19:26:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

nielsyese

Deze sprinkhaan vond ik aan de rand van een weiland in het riet. Ik heb de lijst van verschillende soorten met foto's doorlopen, maar kom er niet uit. De streping vind ik namelijk niet terug ???. Wie weet welk soort dit is?
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

Gert Veurink

Vlak doorntje, langdoornig, geen geknikte kiel op de achterdij. Een zeggendoorntje.
Ze zijn nogal variabel.
groet!
Gert Veurink



nielsyese

Ze zijn inderdaad variabel. De andere zeggendoorntjes die ik zag hadden een dergelijke streping helemaal niet. Bedankt voor je reactie.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

RoyKleukers

Ik zou deze op zijn minst op onzeker zetten. Hoewel de kenmerken niet goed te zien zijn, zou ik toch eerder voor zanddoorntje gaan. Groeten,

Roy
EIS-coordinator sprinkhanen

Kees van Bochove

Zanddoorntje, de knik in de kiel op de achterdij is nog vrij goed zichtbaar..
groeten, Kees van Bochove
Waarnemingen: http://waarneming.nl/user/view/8118

Wim Bakker

Nou Kees, jij moet wel Röntgen-ogen hebben want ik zie dat niet zo goed.
Wel zie ik wit op de plaats waar de knik normaal zit.

Ik houd het ook op een onzeker Zanddoorntje.

Wim
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Gert Veurink

heel bijzonder, ter leringh ende vermaeck van mij dan maar:
waar zou die knik dan moeten zitten op deze foto?  Ik zie m niet en volgens mij zou je m wel moeten zien, als-ie er zou zijn vanuit deze hoek toch?
groet!
Gert Veurink



florisbrekelmans

Ik ga ook voor zanddoorntje. Zie bijgevoegde gemanipuleerde foto met rode lijn. Niet heel duidelijk, maar ik meen een knik te zien. En wat vergrote witte stekeltjes/kammetje op de kiel ter hoogte van de knik.

Groet,

Floris