Hoofdmenu

Bat detector

Gestart door birdingholland, april 08, 2009, 13:31:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

birdingholland

Na wat zoeken op internet naar een bat detector vind ik het nogal lastig om te kiezen. Ik heb nagenoeg geen ervaring met een detector en ben benieuwd of er mensen zijn die er vaker mee werken en wat indrukken of adviezen kunnen geven.

Er zijn ook verschillende systemen met beiden hun voor- en nadelen, kan iemand daar iets over zeggen?

Als mensen uitgesproken meningen hebben, goed of slecht, over bepaalde merken of typen, dan ben ik daar zeer benieuwd naar.
Ik zoek een detector van grofweg 75 -150 Euro.....

Groeten,

bhendrikx

#1
De meeste vleermuisonderzoekers gebruiken een Petterson D240x , alleen is die wel heel wat duurder dan het door jou genoemde bedrag.
Groeten Bart

Herman Bouman

D 100 Petterson. Prima ding. Goede microfoon en makkelijk in gebruik. Geen opnameapparatuur ingebouwd. Die dien je apart erbij te kopen en vereist de nodige oefening......
Andere merken heb ik geen ervaring mee. Zelf gelukkig een D240x in mijn bezit!! :grin:  

BartNoort

D100 van Petterson of
Batbox III zijn de meest algemene typen.
Helaas wel beiden buiten je budget (grofweg €250,-)
Beiden hebben hun voor en nadelen, D100 is de meest gebruikte.
Wil je met Sonogrammen aan de gang kom je al snel op een D240X maar die is factor tien in prijs.
Kijk eens op www.bioquip.nl (is de enige nederlandse verkoper die ik ken)
of alana ecology in Engeland.
Bart Noort
Admin Zoogdieren & lid van
(Stichting Zoogdierenwerkgroep Zuid-Holland)

birdingholland

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben zelf inmiddels ook wat gaan browsen en heb deze pagina gevonden: http://www.ciel-electronique.de/
Het is een beetje onhandig navigeren op de site, maar uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de types CDB101 R3 (130 EURO), CDB103 r3 (100 EURO) en CDB305 R2 (100 EURO).

Heeft iemand ervaring met deze site en/of deze detectors?

Groeten,