Mooi veertje

Gestart door Tinok, april 02, 2009, 23:16:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tinok

3 weken geleden gevonden op Texel bij rondje Horstmeertjes,.
Iemand een idee?
Afmeting ongeveer 6 cm.
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Tinok

#1
En deze plukresten lagen ook op die wandeling
Iemand een suggestie?
Dacht zelf aan meeuw?
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Tinok

en de veren
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Tinok

En de laatste resten van die dag, gevonden in de slufter, ik dacht zelf aan scholekster
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

whmvb

#4
Tinok,

de eerste is een dekveer van een man Fazant.
De tweede inderdaad meeuw (juveniele Kleine Mantel of Zilver aan de ondersnavel te zien). Overigens vraag ik me af of het plukresten zijn. Je vindt heel veel dode juveniele meeuwen op de eilanden en te zien aan de botten die er tussen de veren liggen en het gave borstbeen (geen inkepingen) zou dit er ook een kunnen zijn.
De derde is lastiger. Ik houd het voorlopig op een vleugel van een vrouwtje Brilduiker, op basis van de vlek op de top van de binnenste handpen. Maar misschien heeft iemand anders een beter idee.
Eigenlijk zou je de veren nog even apart (dus los van de vleugel) op de foto moeten zetten om meer zekerheid te krijgen. Het is in ieder geval zeker geen Scholekster.

Groeten,

Wim
Wim van Boekel

bramubels

die laatste is een fuut,

Groeten Bram.

Tinok

Dag Wim en Bram,

Dank voor jullie antwoord.
Wim is die lichte vleugeltop die je meent te zien niet een veertje wat er achter zit?
Leuk in elk geval een idee te hebben wat we gevonden hebben.
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

whmvb

#7
Fuut lijkt me inderdaad aannemelijker.  :duim: Had ik nog niet aan gedacht.
En Tinok, volgens mij is het wel de handpen. De Fuut heeft daar ook een vlekje, dus dat kan kloppen. Volgende keer zou ik toch de vleugel maar mee nemen  :wacko: en thuis nog eens goed fotograferen.

Groeten,

Wim
Wim van Boekel