Nieuw Forum per 9 april

Gestart door hiskodevries, april 02, 2009, 14:54:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

vuurvlinder

Klopt, maar als ik op omhoog klik moet ik nog steeds een stukje omhoog scrollen om de bovenste knoppen in beeld te krijgen.

Citaat van: Vincent op april 11, 2009, 00:09:29 AM
Citaat van: vuurvlinder op april 10, 2009, 23:25:07 PM
Mooi dat er al veel is opgelost. Wat ik nog steeds mis is een knop richting de index onderaan de pagina. Vind het best wel lastig om iedere keer naar boven te scrollen voor dat knopje.

Je kunt op 'vorige' drukken in je browser of onderaan op 'omhoog' klikken en dan naar de index gaan.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Corryabbink

#91
Citaat van: Corryabbink op april 12, 2009, 00:15:53 AM
Even proberen op ik nu terug kan.

Lukt niet. Een bug met IE die er nooit was.
Dat zal zeker niet bij Anne en ondergetekende alleen spelen. Dat zou wel heel toevallig zijn.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Corryabbink

#92
Citaat van: allartk op april 11, 2009, 22:37:50 PM
1) Ik heb even geprobeerd, maar de knop vorige werkt gewoon in ie7. Kom gewoon terug waar ik geweest ben.
Als het niet zo is ligt het niet aan het forum.


Allart dat gaat alleen op als je iets gepost hebt dan weigert de knop terug te gaan. Normaal kan ik ook wel terug.
Ik geloof er geen zak van dat het aan ons ligt. Voorheen konden we ook gewoon posten en dan terugkeren naar het scherm waar we vandaan kwamen. Zo is niet te werken. Ik kan mijn ongelezen berichten niet afwerken omdat ik die op deze manier kwijt raak.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

allartk

Ik heb het gedaan zoals je hebt gezegd, dus gepost. Ik heb een kale windows (want virtueel) gebruikt.

En volgens mij verdwijnen je berichten niet als je ze niet gelezen hebt?
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

allartk

Citaat van: ruud_altenburg op april 11, 2009, 23:55:04 PM
Klopt nu alleen het lettertype nog aanpassen naar 11px oid want dit is echt nauwelijks leesbaar...

Zal er naar kijken... (was me ook al opgevallen in midori(voor het testen))
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

spinnenvrouw

In dit draadje
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1486.0
post nr 9 (ecto's) doen de interne links het niet meer.
De links verwezen naar onderwerpen binnen het forum.
Jacomijn Prinsen

allartk

Citaat van: allartk op april 12, 2009, 09:47:06 AM
Citaat van: ruud_altenburg op april 11, 2009, 23:55:04 PM
Klopt nu alleen het lettertype nog aanpassen naar 11px oid want dit is echt nauwelijks leesbaar...

Zal er naar kijken... (was me ook al opgevallen in midori(voor het testen))
opgelost (mogelijk zijn in sommige browsers de letters nu iets groter of kleiner, er is nu een vaste basis grote van de letters, vorige was gebaseerd op je instellingen)

interne links werken niet meer, daar is weinig aan te doen.
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

spinnenvrouw

In reactie nr 2 in dit draadje

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=70690.0

staat ook een interne link en die doet het wel!
Heeft het misschien te maken met de datum waarop de link is aangemaakt?
Jacomijn Prinsen

allartk

Dat is een link naar waarneming.nl en niet naar het forum. Alleen de links naar topics zijn veranderd.
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

Anne Hueber †

Citaat van: allartk op april 12, 2009, 09:44:59 AM
Ik heb het gedaan zoals je hebt gezegd, dus gepost. Ik heb een kale windows (want virtueel) gebruikt.

En volgens mij verdwijnen je berichten niet als je ze niet gelezen hebt?


Berichten verdwijnen wel!!! Als ik nu boven of onder op waarneming.nl klik kom ik wel weer op het forum, kan elk forum of topic bekijken. En als ik dan niet meer online wil zijn probeer ik terug te gaan en kom dan weer bij mijn eigen hangende bericht terug. Kom dus never meer terug naar de waarnemingen van waarneming.nl. En op die pagina is de link naar het forum. Dus moet je de hele tijd online blijven en dat lijkt me niet de bedoeling. En zoals Corry al zei: IE werkt heel normaal, alles kun je doen en ook weer helemaal terug, behalve als je gepost hebt. Het probleem ligt dus echt helemaal bij jullie.....nu de oplossing nog, Allart!!!!!!!!!!!!

allartk

#100
Dit is een bug in je browser, vermoedelijk in combinatie met andere geïnstalleerde software of specifieke instellingen (aangezien de test  met een kale windows(geen anti virus en zulke onzin) + ie7 niet zulke problemen laat zien) en zal daarom niet opgelost worden.

Dit is iets voor de fabrikant van je software.
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

Anne Hueber †

Citaat van: allartk op april 12, 2009, 11:27:43 AM
Dit is een bug in je browser, vermoedelijk in combinatie met andere geïnstalleerde software of specifieke instellingen (aangezien de test  met een kale windows(geen anti virus en zulke onzin) + ie7 niet zulke problemen laat zien) en zal daarom niet opgelost worden.

Dit is iets voor de fabrikant van je software.


Om de woorden van Corry maar even te gebruiken: Ik geloof hier geen zak van!!! Niets is er bij mij veranderd.....waarom had ik dan met het oude forum totaal geen problemen? Maar nu na de omschakeling wel! Dan is er maar 1 logische conclusie mogelijk....het kan niet aan ons liggen.

hiskodevries

los van het feit of dit probleem opgelosst moet worden vind ik de toonzetting van de post een tikje negatief.
overigens is en andere onderwerpen veelvuldig een andere browser al vele malen gepropageerd.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Ismael

Als ik het probleem goed begrijp dan ziet het er zo uit (voorlopige oplossing)

Plaatje 1 het bericht, je kunt niet terug

Plaatje 2 hiermee kun je wel terug

Plaatje 3 zo kan het ook

Ik zal nog kijken hoe dat op te lossen is, maar het is een probleem van Internet explorer, ik gebruik zelf opera, geen enkel probleem daarmee. Voor de test heb ik IE 6 gebruikt, hetzelfde probleem hij blijft hangen. Ik zal proberen het te vinden maar nu moet ik weg
Groeten Ismaël Wind

Nietspitten


Dit is een bug in je browser, vermoedelijk in combinatie met andere geïnstalleerde software of specifieke instellingen (aangezien de test  met een kale windows(geen anti virus en zulke onzin) + ie7 niet zulke problemen laat zien) en zal daarom niet opgelost worden.
Dit is iets voor de fabrikant van je software.






Citaat van: hiskodevries op april 12, 2009, 11:57:51 AM
los van het feit of dit probleem opgelosst moet worden vind ik de toonzetting van de post een tikje negatief.
overigens is en andere onderwerpen veelvuldig een andere browser al vele malen gepropageerd.

Maar dit antwoord is anders ook niet opbeurend naar diegenen , die met een probleem worstelen
groeten, Gerrit

allartk

#105
Ik ben blij met veel van de gerichte en duidelijke commentaren. Deze kan ik meestal snel helpen en dat doe ik dan ook gelijk.

Soms is dat onmogelijk, ondanks dat ik er wel tijd in stop (ik heb geen windows dus dat moet ik dan apart (virtueel) opstarten).

Ik denk dat Ismael een en ander heeft verduidelijkt m.b.t. internet explorer 6, mijn dank daarvoor!
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs


nick w

Ik vind het wat lastig dat als ik een forumdeel als gelezen markeer, het scherm niet automatisch naar het bovenliggende niveau gaat zoals in het vorige systeem. Is dat nog in te stellen?

En bovenaan wordt aangeboden ongelezen berichten te tonen, maar ik heb geen behoefte aan de ongelezen berichten van heel waarneming.nl, alleen van bepaalde onderdelen. Is dat in te stellen?

Bedankt, en groet,
Nick W

Corryabbink

Citaat van: allartk op april 12, 2009, 09:44:59 AM
Ik heb het gedaan zoals je hebt gezegd, dus gepost. Ik heb een kale windows (want virtueel) gebruikt.

En volgens mij verdwijnen je berichten niet als je ze niet gelezen hebt?

Allart ik kan er niet naar terug omdat die op mijn geposte antwoord blijft hangen dus moet ik "toon ongelezen" opnieuw opvragen en dan zijn ze weg.

Overigens staan lang niet alle nieuw geposte berichten in "toon ongelezen" ook iets dat niet klopt.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Vincent

Citaat van: Ismael op april 11, 2009, 17:35:31 PM
Ik kreeg vandaag dit bericht op mijn mail:

Gerapporteerd bericht: Re: Nieuwe soort door Richard Gerritsen

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=72981.msg522613#msg522613

Maar dat modereer ik natuurlijk helemaal niet. In het begin ook zoiets gehad. Een schoonheidsfoutje?

Nee, alle admins krijgen een e-mail bij een gerapporteerd bericht.
Vincent



Anne Hueber †

Nu, het was bloed, zweet en tranen, maar het probleem is bij mij nu opgelost :D :D :D Een goede vriend van mij, Peter Bronke, heeft op afstand met teamviewer Mozilla Firefox geinstaleerd. Het probleem is met IE niet op te lossen. Dus voor iedereen, die dat probleem heeft, instaleer Mozilla Firefox! Mijn dank aan alle admins, die meegedacht hebben!!!

allartk

@admins:
Meer iets voor admin forum (en daar al beantwoord ;) ). Je kan het uitzetten bij moderatie -> instellingen. Ik zal nog even een algemeen email adres instellen ipv mijn eigen :).

@Nick
Je eerste punt zal ik nog even naar zoeken
Je tweede punt heb ik al naar gezocht maar niet gevonden...

Extra:
Vanavond zijn de activiteiten van de kalender overgezet.
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

vuurvlinder

Anne,

ik gebruik al jaren Firefox om alle microsoft problemen te omzeilen. Tis nog gratis ook! ;)

Citaat van: Anne Hueber op april 12, 2009, 15:34:37 PM
Een goede vriend van mij, Peter Bronke, heeft op afstand met teamviewer Mozilla Firefox geinstaleerd. Het probleem is met IE niet op te lossen. Dus voor iedereen, die dat probleem heeft, instaleer Mozilla Firefox! Mijn dank aan alle admins, die meegedacht hebben!!!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

ruud_altenburg

Citaat van: allartk op april 12, 2009, 10:11:21 AM
Citaat van: allartk op april 12, 2009, 09:47:06 AM
Citaat van: ruud_altenburg op april 11, 2009, 23:55:04 PM
Klopt nu alleen het lettertype nog aanpassen naar 11px oid want dit is echt nauwelijks leesbaar...

Zal er naar kijken... (was me ook al opgevallen in midori(voor het testen))
opgelost (mogelijk zijn in sommige browsers de letters nu iets groter of kleiner, er is nu een vaste basis grote van de letters, vorige was gebaseerd op je instellingen)

interne links werken niet meer, daar is weinig aan te doen.

Hartelijk dank voor de aanpassing. Dat er mensen zijn die nog steeds Explorer gebruiken, tsss... ;)
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Louis.Boumans

Waarom kan ik de foto's in de discussieforums niet zien?

Ik probeer van alles, IE6, IE7, Firefox, en ben enorm ingelogd, maar het helpt niet..

Ik weet trouwens ook niet meer hoe je een foto moet invoegen in je bericht..   :'( Onder Extra opties zie ik geen upload-knop voor foto's.

Louis.Boumans

Bij de notificaties van nwe forum posts zit de laatste tijd een handige link waarmee je je kan desabonneren van dat topic:

bijv; Als je niet meer op de hoogte wilt worden gehouden van reacties op dit topic, gebruik dan deze link: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?action=notify;topic=69738.0

Maar als ik die link dan klik, en inlog, krijg ik een foutmelding:

Er is een fout opgetreden!
Je hebt niet de nodige rechten om notificaties te vragen voor dit bericht.

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?action=notify;topic=69738.0

groet, louis

Vincent

Citaat van: Louis.Boumans op april 13, 2009, 10:39:12 AM
Waarom kan ik de foto's in de discussieforums niet zien?

Ik probeer van alles, IE6, IE7, Firefox, en ben enorm ingelogd, maar het helpt niet..

Ik weet trouwens ook niet meer hoe je een foto moet invoegen in je bericht..   :'( Onder Extra opties zie ik geen upload-knop voor foto's.

Als het goed is, is dit nu allemaal opgelost. Je was gekoppeld aan de (nu overbodige) groep 'kalendereditor' en daar waren veel te weinig rechten ingesteld.
Vincent

Louis.Boumans

bedankt Vincent, alles doet het weer, zo te zien!