Nieuw Forum per 9 april

Gestart door hiskodevries, april 02, 2009, 14:54:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

wim veraghtert

Ik krijg -eenmaal ingelogd- ook geen foto's in de fora te zien. Noch in IE noch in Firefox. Om die foto's te zien moet ik telkens weer uitloggen. Handig is anders...

Groetjes,
Wim
admin nachtvlinders waarnemingen.be

nick w

@Nick
Je eerste punt zal ik nog even naar zoeken
Je tweede punt heb ik al naar gezocht maar niet gevonden...

Dank je Allart, ik wacht rustig af.

En kun je de smiley's misschien nog uitbreiden? Ik blijk niet de enige te zijn die vergeefs naar de duim zoekt. En er bestaat er ook één met een buigende smiley die dank in ontvangst neemt. En een 'oops'. Als die erin kunnen zou dat leuk zijn, sommige forumgebruikers doen veel met de smiley's  ;) :D

Groet,
Nick W

nick w

Zie trouwens dat als ik citaten inkort, het kadertje wegvalt. :oops: ;)

Groet,
Nick W

Gerard Troost

Citaat van: ruud_altenburg op april 12, 2009, 22:56:44 PM

Hartelijk dank voor de aanpassing. Dat er mensen zijn die nog steeds Explorer gebruiken, tsss... ;)
Volgens mij gebruikt 80% van de bezoekers van wrn.nl IE (Hisko, wat zegt Google Analitics?).
Nogal kortzichtig en uitermate gebruikersonvriendelijk vind ik het om dan zomaar te zeggen installeer maar FF.

Citeerinterne links werken niet meer, daar is weinig aan te doen.
Eh, dat meen je niet!? Dus alle linkjes in mijn favorieten naar determinatie vraagstukken ed gaan nooit meer werken??!!??
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: gtroost op april 13, 2009, 22:43:58 PM
Citeerinterne links werken niet meer, daar is weinig aan te doen.
Eh, dat meen je niet!? Dus alle linkjes in mijn favorieten naar determinatie vraagstukken ed gaan nooit meer werken??!!??

Elk topic heeft zijn eigen nummer.
De oude links zagen er zo uit: http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=43069
De nieuwe zo: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=43069.0

Is dus even knippen en plakken van het Topicnummer (In dit geval 43069), en ze werken weer. Is dnek ik weinig moeite om dat even te doen voor je een bepaald topic wilt gaan bezoeken, en anders heb je nog altijd de zoekfunctie.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

CiteerIk krijg -eenmaal ingelogd- ook geen foto's in de fora te zien. Noch in IE noch in Firefox. Om die foto's te zien moet ik telkens weer uitloggen. Handig is anders
Wim, kun je nu wel weer alles ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gerard Troost

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 13, 2009, 22:52:26 PM
Elk topic heeft zijn eigen nummer.
De oude links zagen er zo uit: http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=43069
De nieuwe zo: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=43069.0

Is dus even knippen en plakken van het Topicnummer (In dit geval 43069), en ze werken weer. Is dnek ik weinig moeite om dat even te doen voor je een bepaald topic wilt gaan bezoeken, en anders heb je nog altijd de zoekfunctie.
Of in de map /forum/ een index.php zetten die automatisch forward naar de nieuwe plek (2 minuten, en zelfs ik (als ASP programmeur) kan de php-code hiervoor uit mijn hoofd :))
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Jeroen Nagtegaal

Ik heb de indruk dat meldingen van reacties ingeaboneerde topics soms dubbel worden verzonden, op dezelfde tijd.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Anne Hueber †

#128
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 14, 2009, 16:24:16 PM
Ik heb de indruk dat meldingen van reacties ingeaboneerde topics soms dubbel worden verzonden, op dezelfde tijd.


Klopt, heb ik ook. Meestal zijn ze dubbel. Krijg nu 3x hetzelfde bericht op dezelfde tijd.

wim veraghtert

Citaat van: hiskodevries op april 14, 2009, 09:04:27 AM
CiteerIk krijg -eenmaal ingelogd- ook geen foto's in de fora te zien. Noch in IE noch in Firefox. Om die foto's te zien moet ik telkens weer uitloggen. Handig is anders
Wim, kun je nu wel weer alles ?

Nee, helaas.
Ik zit nu aan een andere computer dan thuis, en ook hier werkt het niet, noch in IE noch in Firefox.
Ik denk dat het forum afgesloten is voor Belgen  :(

Groetjes,
Wim



admin nachtvlinders waarnemingen.be

hiskodevries

Wim, dat heeft te maken met de speciale groep waarin je zit.
ik heb wat zitten frobelen.
probeer nog eens
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

allartk

Citaat van: gtroost op april 14, 2009, 13:16:10 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 13, 2009, 22:52:26 PM
Elk topic heeft zijn eigen nummer.
De oude links zagen er zo uit: http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=43069
De nieuwe zo: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=43069.0

Is dus even knippen en plakken van het Topicnummer (In dit geval 43069), en ze werken weer. Is dnek ik weinig moeite om dat even te doen voor je een bepaald topic wilt gaan bezoeken, en anders heb je nog altijd de zoekfunctie.
Of in de map /forum/ een index.php zetten die automatisch forward naar de nieuwe plek (2 minuten, en zelfs ik (als ASP programmeur) kan de php-code hiervoor uit mijn hoofd :))

Zal er iets aan doen.

Volgens mij is ruud safari gebruiker.
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

wim veraghtert

Het is intussen in orde 'gefrobeld'!
Bedankt!

Citaat van: hiskodevries op april 15, 2009, 13:28:34 PM
Wim, dat heeft te maken met de speciale groep waarin je zit.
ik heb wat zitten frobelen.
probeer nog eens
admin nachtvlinders waarnemingen.be

Gerard Troost

Citaat van: allartk op april 15, 2009, 14:17:22 PM

Zal er iets aan doen.


Werkt als een... eh ... speer! Goed bezig Allart.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Anne Hueber op april 14, 2009, 16:36:25 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 14, 2009, 16:24:16 PM
Ik heb de indruk dat meldingen van reacties ingeaboneerde topics soms dubbel worden verzonden, op dezelfde tijd.


Klopt, heb ik ook. Meestal zijn ze dubbel. Krijg nu 3x hetzelfde bericht op dezelfde tijd.

Ik heb er zelfs 4 om dezelfde tijd. Worden wel maar om 1 tijd gezonden, dus niet ieder uur oid.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

allartk

Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs


Jeroen Nagtegaal

Maar lijkt een groter probleem bij de actieve topics. Gister 6 mail van het topic foutive determinaties (vogels)
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

allartk

ik wilde een nummertje zodat ik het kan opzoeken in de database ;) Zal onjuiste determinaties wel ff opzoeken.
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

Anne Hueber †

Citaat van: allartk op april 16, 2009, 10:49:26 AM
ik wilde een nummertje zodat ik het kan opzoeken in de database ;) Zal onjuiste determinaties wel ff opzoeken.


Kreeg zojuist van dit topic van Jeroen en van jou 3 dezelfde mails op dezelfde tijd. Kun je hier wat mee?

hiskodevries

Anne,
ik weet niet of het er wat mee te maken heeft
maar in je profielinstellingen->notificaties staat 4 keer dit topic
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

allartk

Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

Anne Hueber †

Citaat van: hiskodevries op april 16, 2009, 11:15:40 AM
Anne,
ik weet niet of het er wat mee te maken heeft
maar in je profielinstellingen->notificaties staat 4 keer dit topic


Dat klopt: Als ik 4 e-mail krijg, staan er ook 4 bij mijn notificaties.

Anne Hueber †

Citaat van: allartk op april 16, 2009, 11:24:58 AM
nu niet meer  8)


Nee, maar krijg er nu geen e-mail van en stond ook niet bij mijn notificaties.

allartk

Citaat van: Anne Hueber op april 16, 2009, 11:36:47 AM
Citaat van: allartk op april 16, 2009, 11:24:58 AM
nu niet meer  8)


Nee, maar krijg er nu geen e-mail van en stond ook niet bij mijn notificaties.

Ik denk omdat iemand (jijzelf) ze verwijderd heeft? Ik heb alleen de dubbele weggehaald (even gecontroleerd bij jeroen)
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

Anne Hueber †

Citaat van: allartk op april 16, 2009, 11:48:52 AM
Citaat van: Anne Hueber op april 16, 2009, 11:36:47 AM
Citaat van: allartk op april 16, 2009, 11:24:58 AM
nu niet meer  8)


Ik heb niets verwijderd en ook niets veranderd. Maar.....kreeg nu 1 e-mail van jou en er staat nu ook bij m'n profiel 1 notificatie. Nog even andere topics afwachten, maar alles lijkt op dit moment in orde te zijn. Bedank Allart!


Nee, maar krijg er nu geen e-mail van en stond ook niet bij mijn notificaties.

Ik denk omdat iemand (jijzelf) ze verwijderd heeft? Ik heb alleen de dubbele weggehaald (even gecontroleerd bij jeroen)

Anne Hueber †

Beetje rommelig citaat hierboven geworden, maar denk wel, dat je het begrijpt.

Gerard Troost

Citaat van: Anne Hueber op april 16, 2009, 11:33:10 AM
Citaat van: hiskodevries op april 16, 2009, 11:15:40 AM
Anne,
ik weet niet of het er wat mee te maken heeft
maar in je profielinstellingen->notificaties staat 4 keer dit topic


Dat klopt: Als ik 4 e-mail krijg, staan er ook 4 bij mijn notificaties.

Notificaties is toch helemaal niet nodig, de FRAAISTE functie van het nieuwe forum vind ik: "Toon nieuwe reacties op jouw berichten." -> rechts boven in je scherm.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Anne Hueber †

Citaat van: gtroost op april 16, 2009, 12:23:09 PM
Citaat van: Anne Hueber op april 16, 2009, 11:33:10 AM
Citaat van: hiskodevries op april 16, 2009, 11:15:40 AM
Anne,
ik weet niet of het er wat mee te maken heeft
maar in je profielinstellingen->notificaties staat 4 keer dit topic


Dat klopt: Als ik 4 e-mail krijg, staan er ook 4 bij mijn notificaties.

Notificaties is toch helemaal niet nodig, de FRAAISTE functie van het nieuwe forum vind ik: "Toon nieuwe reacties op jouw berichten." -> rechts boven in je scherm.


Klopt helemaal! Dat zijn dan nieuwe reakties op MIJN berichten. Het is ook handig, als je een topic wilt volgen, waarin je zelf nog geen reaktie hebt geplaatst. En dan neem je de knop Notificatie.

nick w

ik probeerde vandaag bij libellen/odonata of the world een juffer in te voeren. De eerste keer kreeg ik te horen dat de bijlage te groot was - max is 200 KB (hoezo ineens nog maar 200? en waarom mag ik er bij vlinders wel 800?). Daarna heb ik de bijlage verkleind en het bericht nogmaals geprobeerd te versturen. Nu krijg ik

Er is een fout opgetreden!
Je hebt dit bericht al een keer verstuurd! Het zou kunnen dat je per ongeluk dubbel geklikt hebt of geprobeerd hebt om te verversen. 

Ik kan er nu geen kant meer mee op behalve weggooien, daar word ik niet blij van  :'(

Is dit op te lossen?

Bedankt, en groet,
Nick W