zwanenwater noord holland

Gestart door Folkert Jan, april 01, 2009, 11:18:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan

zaterdag van plan naar noord holland te gaan voor de kleine topper en wat schaarse ganzensoorten.

nu zag ik dat het zwanenwater ook wel interessant leek om een bezoekje aan te brengen.
hebben jullie tips voor mij waar ik precies heen zou moeten gaan?
ik heb begrepen dat rondom het eerste water een wandelroute loopt met onderweg 2 kijkhutten. maar over het tweede water kan ik niets vinden
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Erwin Reinstra

Het tweede water en (ruime) omgeving is niet toegankelijk (geen wandelpaden en hutten daar). Aan de zuidkant van het eerste water ligt, op de route van het wandelpad, wel een hoog duin met uitzichtspunt. Vandaar kun je het tweede water (mits goede lichtomstandigheden) prachtig overzien.
Langs de wandelpaden om het eerste water heb je grote kans op cetti's zanger en in het riet o.a. baardmannetje en snor.
Met vriendelijke groenten,
Erwin


Folkert Jan

CiteerHet tweede water en (ruime) omgeving is niet toegankelijk (geen wandelpaden en hutten daar). Aan de zuidkant van het eerste water ligt, op de route van het wandelpad, wel een hoog duin met uitzichtspunt. Vandaar kun je het tweede water (mits goede lichtomstandigheden) prachtig overzien.
Langs de wandelpaden om het eerste water heb je grote kans op cetti's zanger en in het riet o.a. baardmannetje en snor.
perfect  :duim:

bedankt :)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

hiskodevries

Citeersnor
dat lijkt mij nog wat vroeg
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

snwja3

Citeer
Citeersnor
dat lijkt mij nog wat vroeg
Kan goed, die eersten: http://waarneming.nl/soort/feno/47
Wietze Janse

frankmeer

Had vorig jaar mijn eerste op 3 april. Kan wel dus.
Frank van der Meer