Hoofdmenu

Laatste hoop

Gestart door Muad'Dib, maart 31, 2009, 19:05:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Muad'Dib

Hierbij nog een ouwetje die ik niet kan traceren...

Muad'Dib

Het lijkt dat alle hoop is vervlogen... :'(

Mars Muusse

Citaat van: Muad'Dib op april 09, 2009, 19:48:16 PM
Het lijkt dat alle hoop is vervlogen... :'(

Kom kom niet zo snel teleurgesteld. Als ik de foto zo zie, gok ik dat je in je notitieboekje toch wel de ringcode van deze (waarschijnlijk) engelse vogel hebt genoteerd, die door de scoop goed te lezen moet zijn geweest.

Muad'Dib

Klopt.

8.G of 8-G Maar omdat ik redelijk kleurenblind ben en het al laat was op de avond ben ik niet zo zeker van de kleur van de ring... Ik ga uit van oranje. Ik heb deze ring ooit aangemeld bij de Engelsen, maar nooit reactie gehad... Vandaar mijn idee van laatste hoop via waarneming.nl...

En omdat ik geen enkele reactie kreeg, leek het mij een gevalletje van jammer dan...

Dirk

Mars Muusse

Dirk,
Ik durf bijna niet te vragen of je er een betere foto van hebt, maar goed. Ben je zeker van de 8? Kan het niet B.G zijn misschien. En dan bijvoorbeeld donkerblauw op oranje?

Sorry, met deze foto valt er denk ik moeilijk uit te komen, je zal het van de waarneming in het veld moeten hebben door de scoop.

Muad'Dib

Mars,

Ik heb geen betere foto, wel een heleboel andere. Ik heb destijds genoteerd B of 8 dat kon ik niet zien... Bij het uitvergroten van de matige foto leek het me meer een 8 dan een B. Of de inscriptie blauw was, kan ik gezien de omstandigheden en mijn kleurendoofheid niet zeggen, maar dat zou natuurlijk kunnen... Oranje ring is wat in mijn boekje staat, laat ik daar maar van uit gaan...

Dus een mogelijkheid zou kunnen zijn oranje ring met blauwe inscriptie B.G

Idee waar dat vandaan mag komen...?

Dirk

Mars Muusse

Dirk,
Dan zou het een engelse ring zijn. Maar als je onzeker bent over code en kleur, dan is het wellicht wijs om hem bij de categorie 'jammer maar helaas' op te bergen. Meestal groeit die categorie door de jaren heen aanzienlijk, vooral bij metalen ringen... :-(