Hoofdmenu

Laatste hoop

Gestart door Muad'Dib, maart 31, 2009, 19:03:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Muad'Dib

Ik schep er genoegen in gekleurringde vogels te fotograferen en te achterhalen waar ze vandaan komen. Ik heb hier een foto uit 2006 van een Zilvermeeuw waarvan ik het project niet kan achterhalen...

Hebben jullie een idee?

Dirk

Mars Muusse

Dirk,
Kun je iets meer opdiepen uit je notitieboekje; stonden er inscripties op de ringen?

Mars

Muad'Dib

Mars,

Dat is het vreemde, geen enkele inscriptie op de ringen! Ik heb de foto ook naar Norman van S gestuurd en zijn reactie was dat hij dit ringprogramma niet kende en dat dit de lelijkste vogel was die hij ooit had gezien... ;D

Dirk

ruud_altenburg

Bovenloop dus van een van de eilanden? Misschien een vogel van Schier, probeer het eens bij Otto Overdijk (zie http://home.scarlet.be/~pin02658/cr-HerirngGull.htm voor adres)
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Klaas van Dijk

hoi Dirk,

Het zijn zeer opvallende hoge kleurringen en de vogel heeft een metalen ring boven loopbeen. Vraag Otto Overdijk inderdaad maar eens, wellicht is het één van de vogels die hij ooit op Schiermonnikoog heeft geringd, hoewel ik en anderen alleen maar vogels hebben gezien met meerdere kleine kleurringen links en rechts aan de tarsus (wel kleurringen van diverse grootte en diameter etc.).

En natuurlijk zou je ook even een mailtje kunnen sturen naar Peter Rock: dat is de coördinator van het kleurringprogramma van grote meeuwen. Zijn e-mail adres staat wel op de website www.cr-birding.be.

En misschien zie je (of iemand anders) deze vogel nog een keer en zie je kans de metalen ring te ontcijferen.

Veel succes & groetjes,

Klaas