Hoofdmenu

Grote Lijster

Gestart door Maarten Hotting, maart 28, 2009, 18:49:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Maarten Hotting

Ik was vanmiddag een rondje aan het lopen in het Purmerbos toen ik twee lijsters in een boom zag zitten. Na een kwartier wachten kwamen ze allebei op het grasveld lopen. Ik heb een serie foto's gemaakt. Wat mij opviel was dat een van de twee exemplaren duidelijk anders getekend was. De ene had een duidelijke lichtere buik en minder stippen dan het andere exemplaar. Is dit een afwijking of variatie?
Het lijkt mij in elk geval wel twee Grote Lijster.
Groet,
Maarten

Theovanv

Als dit de twee zijn die je hebt gezien zijn het beide Grote Lijsters, een lijster die erop lijkt is de zanglijster, bruinere flanken en kop, kleiner, en andere vorm stippen.
Theo van Veenendaal

Maarten Hotting

CiteerAls dit de twee zijn die je hebt gezien zijn het beide Grote Lijsters, een lijster die erop lijkt is de zanglijster, bruinere flanken en kop, kleiner, en andere vorm stippen.
Hallo Theo,

Dat was eigenlijk mijn vraag niet.
Ik weet ook wel dat dit Grote Lijsters zijn.
Alleen vroeg ik me af waarom de linker zoveel lichter is dan de ander.
Groet,
Maarten

frankneijts

Dit is gewoon individuele variatie, iets dat je bij lijsters vaak ziet. Denk aan die rare vrouwtjes Merels die hier de laatste tijd voorbij zijn gekomen en als je een groepje Kramsvogels bekijkt lijkt er niet één hetzelfde (zelfs bij jongen in 1 nest zie je dat al).
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Maarten Hotting

CiteerDit is gewoon individuele variatie, iets dat je bij lijsters vaak ziet. Denk aan die rare vrouwtjes Merels die hier de laatste tijd voorbij zijn gekomen en als je een groepje Kramsvogels bekijkt lijkt er niet één hetzelfde (zelfs bij jongen in 1 nest zie je dat al).
Frank, bedankt!
Groet,
Maarten

Herman van der Klis

Er is geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan.

mvg

Herman van der Klis
Herman van der Klis

Theovanv

Citeer
CiteerAls dit de twee zijn die je hebt gezien zijn het beide Grote Lijsters, een lijster die erop lijkt is de zanglijster, bruinere flanken en kop, kleiner, en andere vorm stippen.
Hallo Theo,

Dat was eigenlijk mijn vraag niet.
Ik weet ook wel dat dit Grote Lijsters zijn.
Alleen vroeg ik me af waarom de linker zoveel lichter is dan de ander.
Ow, je had het over 2 lijsters, dus ik dacht dat je dacht dat 1 ervan geen Grote Lijster was, dit is idd een variatie :)
Theo van Veenendaal