Hoofdmenu

Eupi

Gestart door Zilverstreep, mei 23, 2006, 17:28:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

Zilverstreep

Ik vind ze nog steeds verschrikkelijk moeilijk. Welke is dit?
Groeten,
Floor van Lamoen

han.endt

Deze vind ik lastig. Ik denk aan Eupithecia satyrata, maar ik wil de mening van de anderen ook graag weten.

Elachista

#2
Inderdaad Han, dit is een hele lastige.
E. satyrata is zeker geen verkeerde optie, maar dan zijn er ook nog vulgata en valerianata. Al is die laatste wel minder gewoon en wel meer egaler (vaak lichter van kleur). Ik zou ook niet weten of De Vos hier uit zou komen, ik kan 'm de foto wel voorleggen. Misschien ziet het verschil wel. Zo kunnen we misschien ook nog wat bijleren :)
Tegen die tijd blijf ik bij satyrata/vulgata.
Groet,
Tymo

Corryabbink

CiteerDeze vind ik lastig. Ik denk aan Eupithecia satyrata, maar ik wil de mening van de anderen ook graag weten.
Hallo Han en Tymo,

Niet dat mijn mening er veel toe doet maar na het bekijken van diverse sites/verouderde boeken zie ik meer overeenkomsten met E. vulgata dan met E.satyrata.  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Zilverstreep

Bedankt voor de discussie. Ik voel me al heel wat beter dat anderen dit ook een moeilijke vinden.

In de omgeving waar ik hem gevangen heb (bebouwde kom van Goes) lijkt me E. satyrata niet waarschijnlijk. E. vulgata wel, en heb ik heel wat vaker gezien hier.
Groeten,
Floor van Lamoen

han.endt

#5
Ik begin toch ook wel erg aan E. vulgata te denken. Een combinatie van een lichte tornusvlek, een lichte golflijn (bij de vleugelachterrand) en de slag (bij de costa) in de twee lichte lijnen aan de buitenzijde van het middenvlak past erg goed op deze soort.

Corryabbink

CiteerIk begin toch ook wel erg aan E. vulgata te denken. Een combinatie van een lichte tornusvlek, een lichte golflijn (bij de vleugelachterrand) en de slag (bij de costa) in de twee lichte lijnen aan de buitenzijde van het middenvlak past erg goed op deze soort.
Hallo Han,

Ik wou dat ik het zo kon omschrijven maar dat zal nog wel even duren. Echter dat alles zag ik ook met mijn lekenogen.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"