Wrong time wrong place [filmpje]

Gestart door apache007, maart 27, 2009, 23:35:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

apache007

mvg,
Niels


VWG De Hop

If I could hear the greatest sound
the silence of forest in the early morning
just interrupted and up valued by the lonely call of a bird I would answer

vuurvlinder

Inderdaad apart om zoiets te kunnen vastleggen!  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

ArjenDrost †

Nee, echt een verrijking voor de Nederlandse avifauna, die Huiskraaien.... :)

pia zz

arm uiltje....... tegen al die kraaien, wie kan daar nu tegenop......afloop....onbekend.... :(  
  groet Pia.

Certhia

CiteerNee, echt een verrijking voor de Nederlandse avifauna, die Huiskraaien.... :)
Ach, valt allemaal wel mee. En daarbij is dit filmpje niet in NL opgenomen lijkt me.  ^_^  

Justin Jansen

Nee idd niet in Nederland opgenomen, maar geeft wel aan wat voor waardeloze krengen die Huiskraaien kunnen zijn. Aan de Myna op de achtergrond gok ik ergens India of Sri Lanka.  
M.v.g., Justin Jansen


laatvlieger

#6
CiteerNee idd niet in Nederland opgenomen, maar geeft wel aan wat voor waardeloze krengen die Huiskraaien kunnen zijn. Aan de Myna op de achtergrond gok ik ergens India of Sri Lanka.
Tsja, ik ben het waarschijnlijk met je eens dat Huiskraaien een bedreiging zouden kunnen vormen voor onze Nederlandse Avifauna, dat daar onderzoek naar moet komen en dat er actie moet worden ondernomen. Maar om op basis van dit filmpje te constateren dat het waardeloze krengen zijn, vind ik net zoiets als roofvogels van alles en nog wat te betichten van slecht gedrag. (Onze Zwarte Kraaien zouden hetzelfde doen, sterker nog, ik heb ze wel eens een ransuil op zien jagen)

Als ik naar dit filmpje kijk en mijn menselijke emoties erop los laat, dan vind ik het zielig voor de uil, maar tegelijkertijd kijk ik vol bewondering naar het fantastische intelligente gedrag van kraaien.  Kijk maar eens goed, je ziet dat de kraaien samenwerken bij het uitdagen.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

ArjenDrost †

Overigens, je moet niet teveel aandacht hechten aan dingen die ik 's nachts uitkraam hoor :)

Ik had idd door dat dit niet in NL was en of ze een verrijking voor de NL'se avifauna zijn (of schade aanbrengen) kun je al helemaal niet zien aan de hand van dit filmpje :)

Groeten, Arjen

Justin Jansen

#8
CiteerMaar om op basis van dit filmpje te constateren dat het waardeloze krengen zijn, vind ik net zoiets als roofvogels van alles en nog wat te betichten van slecht gedrag. (Onze Zwarte Kraaien zouden hetzelfde doen, sterker nog, ik heb ze wel eens een ransuil op zien jagen)
Wouter wel lezen he! "Waardeloze krengen die Huiskraaien kunnen zijn"....dit staat niet gelijk aan "het constateren dat het waardeloze krengen zijn".   ;)  
M.v.g., Justin Jansen


gerdwichers8

#9
Citeerhet fantastische intelligente gedrag van kraaien.  Kijk maar eens goed, je ziet dat de kraaien samenwerken bij het uitdagen.
Wil je consequent blijven,  dan ook  wat nuchter realisme op dit punt.
Ik zie hier niet veel anders dan opportunisme. Dat het in de sociale structuur van de kraaien in samenwerking uitmondt en zo het individu binnen de groep aan zijn voordeeltjes helpt, zal ook nog te handhaven zijn. Maar intelligentie? Hmm...
Al met al blijven het toch goeddeels aaseters en tsja, hetgeen zich met krengen voedt zal er ook goeddeels aan gelijk zijn. En om een half-kreng nou fantastische intelligentie <_<  toe te schrijven, hmm..dat spoort me nou nèt niet helemaal..

Menko Vlaardingerbroek

CiteerOnze Zwarte Kraaien zouden hetzelfde doen, sterker nog, ik heb ze wel eens een ransuil op zien jagen.
Wat me alleen niet duidelijk is, is waarom kraaien een uil lastig zouden vallen. Een uil is geen bedreiging voor een kraai, en ook geen voedsel. Wat winnen de kraaien hiermee?

Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

apache007

CiteerWat me alleen niet duidelijk is, is waarom kraaien een uil lastig zouden vallen. Een uil is geen bedreiging voor een kraai, en ook geen voedsel. Wat winnen de kraaien hiermee?
Ik vermoed een territoriumkwestie  :blink:  
mvg,
Niels


VWG De Hop

If I could hear the greatest sound
the silence of forest in the early morning
just interrupted and up valued by the lonely call of a bird I would answer