Hoofdmenu

welke meeuw (geringd)

Gestart door Ted van der Knaap, maart 27, 2009, 22:52:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

..was vanmiddag op zoek naar 'n geringde grutto die gisteren in de groep stond, thuis op de foto's zie ik dat er een geringde meeuw tussenstaat..

Mijn meeuwenkennis is niet jedat... ...dus voor ik op cr-birding ga snuffelen, weet iemand wát voor meeuw het is.. ..en heeft 't zin om met deze wazige foto er melding van te maken?
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

vuurvlinder

Het eerste wat in mij opkomt is Kokmeeuw.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

pwolf

Dat lijkt me een Zwartkopmeeuw. Niet alleen is de kopkap echt gitzwart maar bovendien komt het kleurringtype me ook erg bekend voor.

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen

Ted van der Knaap

CiteerDat lijkt me een Zwartkopmeeuw. Niet alleen is de kopkap echt gitzwart maar bovendien komt het kleurringtype me ook erg bekend voor.

groeten, pim
Op CR-birding was er maar 1 project met 'n "sky-blue" flag dus ondanks de slechte foto mailtje gewaagd naar Duitsland

(evt. reactie zal ik hier plaatsen!)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Cygnus

CiteerOp CR-birding was er maar 1 project met 'n "sky-blue" flag dus ondanks de slechte foto mailtje gewaagd naar Duitsland
Kan 'm aan mij liggen, maar het lijkt mij een groene ring. Die kan uit diverse landen komen. Ik denk dat je er zonder dat de code is afgelezen niet zoveel mee kunt. Wellicht kun je proberen de vogel terug te vinden om de code alsnog af te lezen. Foto's van Zwartkopmeeuw met kleurringen zijn te vinden op de volgende website: http://www.crb-photoguide.com/larme.htm  
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

pwolf

#5
het is ook een groene ring; België, Frankrijk, Duitsland, meer smaken zijn er niet. Gewoon de code op de ring aflezen Ted!

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen

Ted van der Knaap

Citeerhet is ook een groene ring; België, Frankrijk, Duitsland, meer smaken zijn er niet. Gewoon de code op de ring aflezen Ted!

groeten, pim
..was iets te snel met m'n conclusie... ...dacht dat er met vlaggen werd gewerkt net als bij de grutto's..

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)