Hoofdmenu

Waarneming op de Tomtom

Gestart door Samz, maart 25, 2009, 18:16:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Samz

Hoi,

Ik kreeg vandaag m'n nieuwe (eerste) Tomtom binnen en zag bij de NP updates dat er een Vogelkijkhut Np beschikbaar is.

Er is momenteel maar 1x een beoordeling gegeven 5*.
Is dit dezelfde als van deze website? de maker is vogelkijkhut.nl
Versie: 1
Laatste update: 31/10/08

Ik kon hier niets vinden over Tomtom, alleen over PDA's en Smartphones.

Thanks!
Martijn Samshuijzen

Thijs Fijen

Thijs Fijen

Alex Kwak

CiteerIk kon hier niets vinden over Tomtom, alleen over PDA's en Smartphones.
Dat komt omdat je in het pda-forum zit  ;)

Ik verplaats deze dicussie wel ff.

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

HJDT

Om hier gelijk even op in te haken: ik heb die NP's ook op mijn TomTom gezet maar vind dat nog niet altijd even vlekkeloos werken. Twee weken terug was ik op zoek naar de hut van de Slikken van Flakkee. Toen ik de TomTom opdracht gaf mij daarnaartoe te loodsen kwam ik uit in een knik van een dijk in niemandsland. Vervolgens wilde ik opzoeken waar de hut stond ten opzichte van mijn positie maar dat lukte niet doordat je niet kunt scrollen als je dat NP opzoekt. Helaas de hut dus niet gevonden. Met de hut bij het Quackjewater precies hetzelfde verhaal al vond ik die wel omdat ik wist hoe daar te komen. De hut bij Starrevaart ligt vlak naast de snelweg, groot was dan ook mijn verbazing toen de TomTom mij de snelweg op wilde sturen met de mededeling dat ik er dan binnen enkele honderden meters zou zijn. Dit slaat natuurlijk nergens op. Zijn er mensen die daar ook tegenaan gelopen zijn en hebben die misschien een oplossing ?? Zo niet dan is het misschien handig om voor uitkijkpunten en hutten een NP toe te voegen met de toevoeging "Parkeerplaats". Voor een plek als Starrevaart zou je dan twee NP's krijgen: 1 waar je de auto parkeert en de ander waar huit uitkijkpunt zelf staat. Overigens maak ik ook regelmatig mee dat het wel heel goed werkt dus het is zeker niet alleen kommer en kwel.

groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Tinok

Wij zijn erg blij met de vogelhutten np op te Tomtom maar hebben ook problemen zoals bovenstaand. Vorige zomer bv de kijkhutten in de weerribben niet gevonden. Werden naar kantoor van SBB geleidt (waar wel een mooie tv dame zat maar dat terzijde).
De coordinaten van de hutten kloppen niet altijd met de werkelijkheid of je kan er niet goed met je auto komen omdat de tomtom de bij behorende parkeerplek niet weet.
Kortom daar is nog wel ruimte voor verbetering want verder is het een superfijne toevoeging van waarneming.  
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Pim

We zijn afhankelijk van de gegevens die gebruikers van Vogelkijkhut.nl ons toemailen en soms doe ik ook "werkbezoeken" in het veld.

Er zijn inderdaad nog diverse vogelkijkpunten met afgeronde coördinaten, soms krijg ik exacte coördinaten toegestuurd en pas deze dan aan.

Ook de wens om ook coördinaten van parkeerplaatsen te verschaffen is mij bekend, maar zal veel werk geven. Want wie gaat al die honderden punten checken?

met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

HJDT

Hoezo checken (ter plaatse bedoel je dan toch) ?? Met de moderne middelen als Google Earth e.d. kunnen de coordinaten van de meeste parkeerplaatsen toch makkelijk opgezocht worden ?? Natuurlijk is het veel werk maar dat was het verzamelen van alle GPS punten voor al die hutten toch ook ?? Lijkt me geen onoverkomelijk probleem dus. Het zou in ieder geval wel heel erg handig zijn.

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.