Hoofdmenu

vlieg?

Gestart door hdeheer, maart 23, 2009, 17:14:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

hdeheer

Deze "vlieg" zat op de buitenmuur te zonnen.
Ra, ra, wat is dit?

hdeheer

foto 2

hdeheer

foto 3

javanerkelens

Oke....ik zal een gokje wagen ;)

Lispocephala cf. alma (Muscidae)
Vooral gebaseerd op de schijnbare verdonkerde crossveins en gelige kont en poten..

Maar blijft gokken natuurlijk........

Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

thijsdegraaf

Ik vind, dat hij wat vreemd zit te zonnen  :rolleyes:

Groet, Thijs

javanerkelens

Een spin als buurman gehad waarschijnlijk.
En is niet helemaal goed bevallen.

:P Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

thijsdegraaf

Ik ga daar niet zonnen  :grin:  

Robert Heemskerk

Hij houdt ook zijn pootjes voor zijn ogen..?

> misschien waren ze verstoppertje aan het spelen?  :lol:

Ziet er inderdaad vreemd uit ja..

hdeheer

Ja, wel humoristisch hoor, het dier was al sloom toen ik hem ving en in een loeppotje (met gaatjes deed), na een uur was het gebeurd met hem en ja, die lange sprieten zijn z'n voorpoten. Evenzo goed bedankt Joke, ik ga het nazoeken in de WM van de KNNV, Muscidae van Kabos.
Herman (staat niet in Kabos)

Joke , Thijs en Robert.
Ik snap toch al die smilies en grappen niet. Op Diptera.info zie ik een foto van dezelfde soort met een speld door zijn lijf. (inzending JvE. Dat is niet om te lachen, maar mijn foto's wel? Verder zie ik dat Thijs deze soort nog niet heeft op waarneming.nl.
Als ik iets fout doe dan heb ik liever geen publieke belachelijk makerij van de experts, jullie kunnen toch gewoon zeggen, dat het inleveren van foto's van dode vliegen niet correct is of zo iets. En dan liefst eerst persoonlijk en niet publiek.
Ondanks mijn belachelijke foto's zal ik op diptera.info nog maar eens vragen of Joke de goede naam had bedacht (via second opinion van Stephan bijv.)
Herman

javanerkelens

Ik maak niets of niemand belachelijk. Wat of welke foto ook geplaatst wordt.
(opgeprikt, krom, oud, vies, enz.) we kijken altijd wat er nog uit gehaald kan worden.

En een grapje op zijn tijd moet kunnen en dat doet niets af aan de vraag of foto's.
En je begon je topic zelf al met .....ra ra wat is dit.....en dat nodigt uit tot.....een grapje misschien ;)

Dus ik zie de ophef niet helemaal....
Groet,
Joke (van Erkelens)

thijsdegraaf

Beste Herman.
Ik ben geen expert hoor. Joke en Robert wel vind ik.
Sorry. Maar ik vond het grappig in combinatie met "zonnen". Niet om jou of je foto belachelijk te maken. Ik heb ook nooit meegemaakt, dat hier iemand belachelijk wordt gemaakt.
Ik word ook wel eens op de korrel genomen. Maar ik weet, dat het altijd goed bedoeld wordt. En waardeer dat ook. Anders wordt het wel erg serieus allemaal.
Vergeet niet, dat deze mensen altijd klaar staan om te helpen.
Maar ik zal het niet meer doen.  -_-

Groeten, Thijs

Robert Heemskerk

Ik probeer me meestal erg in te houden maar kan het soms even niet laten.

We nemen altijd iedereen serieus hoor!
Maar als we het even niet meer weten en er is een aanstekelijke voorzet gegegeven..

De vlieg is moeilijk te beoordelen vanaf deze foto denk ik.
Je mist een goed beeld van de kop en met een foto van de bovenkant kom je denk ik ook een stuk verder.
Ik heb er een aantal keren naar gekeken maar kon even niets bedenken wat het zou kunnen zijn?
Misschien is het een Muscidae? Phaonia? (gele acherlichaam en vleugels?)

Misschien dat een expert op diptera.info mee kan helpen? of misschien zien Louis of Gerard er wel iets in?

groet, Robert