onbekend beestje

Gestart door brulboei, mei 22, 2006, 11:48:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

brulboei

Kan iemand mij vertellen wat dit is en wat het wel/niet doet ivm kinderen en huisdieren? Mijn dank

Mark van Veen

De larve van een lieveheersbeest, ik denk zelfs het Aziatisch Veelkleurig LHBtje, maar daar ben ik niet zeker van.

Het vernietigt in hoog tempo bladluizen, maar laat kinderen met rust.
groet,

Mark van Veen

Miranda

CiteerKan iemand mij vertellen wat dit is en wat het wel/niet doet ivm kinderen en huisdieren? Mijn dank
Wij en andere buren hebben ook last van dit soort beestjes de muren zitten onder en ze zitten zelfs  in huis :wacko: . Vrijdag komen ze de boel spuiten. ik ben heel benieuwd wat  het is....

Kees v.d.Berg

Wanneer je ze weg laat halen zit je binnenkort met de lol van bladluizen en het gevolg daarvan (honingdauw). Daar wordt je echt niet vrolijk van hoor.
Met vriendelijke groet,
Kees van den Berg
Kijkt in de Hoeksewaard !!

Jeroen Nagtegaal

Je krijgt dan waarschijnlijk ook nog eens veel mieren die zijn dol op honigdouw, dat is ook niet zomaar van de ,uur of iets ander af te spoelen het palkt echt enorm.

Gezien de grote denk ik dat ze ober 1 week weer weg zijn, eerts pop en dan lieveheersbeestjes. Je kan ook de luis smet iets biologisch bestrijden, dan gaan hun vanzelf weg.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Th.Heijerman

Tis inderdaad Harmonia axyridis, nu waarschijnlijk de meest algemene kever in Nederland .... kokend water er overheen zou ik zeggen ...

Theodoor

markenleij

#6
Ook hier ten zuiden van Breda veel larven van HAR AXY . Kunnen konstateren dat ze zich ook tegoed doen aan andere lieveheersbeestjes larven.  

Jeroen Nagtegaal

CiteerTis inderdaad Harmonia axyridis, nu waarschijnlijk de meest algemene kever in Nederland .... kokend water er overheen zou ik zeggen ...

Theodoor
Das ook een goeie opzich is het aleen maar goed als er iets gebeurd met die aziaten.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com