Hoofdmenu

Ring zilvermeeuw

Gestart door Muad'Dib, maart 15, 2009, 15:54:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

Muad'Dib

Vandaag op de VAM in wijster. Een van Norman? De vogel heeft overigens geen metalen ring...

Wie weet meer?

Dirk Vogt

Breedbek

Hey Dirk,

Dit is een leuke. De Zilver is geringd midden jaren tachtig door A. Spaans. Een Zilver op leeftijd dus en een zeldzame verschijning. Afgelopen winter heb ik zelf ook nog twee verschillende beesten gezien bij de Hoornse plas alleen hadden beide vogels nog maar 1 ring. Je kunt deze ring melden bij Kees Camphuysen camphuys@nioz.nl.

groet Bart-Jan
 
vriendelijke groet,

Bart-Jan

Date Lutterop

Een oude knar inderdaad, en zo te zien geringd op Terschelling (rechts wit, links geel).  

Groet,

Date


Muad'Dib

CiteerEen oude knar inderdaad, en zo te zien geringd op Terschelling (rechts wit, links geel).
rechts wit, links geel Terschelling?

Ik heb me laten wijsmaken dat deze van Norman is... ringt die ook op Terschelling of ben ik te goedgelovig geweest?

Dirk

ruud_altenburg

Geel E is altijd van Norman. Het is inderdaad soms wat verwarrend die codes. Overigens zijn die oude Zilvers van Arie niet zeldzaam maar wel Zilvers waarbij beide ringen nog aanwezig zijn!
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

little-W

CiteerGeel E is altijd van Norman. Het is inderdaad soms wat verwarrend die codes. Overigens zijn die oude Zilvers van Arie niet zeldzaam maar wel Zilvers waarbij beide ringen nog aanwezig zijn!
In Leiden zit al een tijdje ??GS, waarvan helaas dus geen info van beschikbaar is. Waarschijnlijk gaat het hier om W1GS...

Groeten,

Maarten van Kleinwee, Leiden

Blog: Gulls to the horizon
Facebook: Meeuwen in Nederland
http://www.gull-research.org
Twitter: @Argentatus

Klaas van Dijk

hoi Dirk,

Leuk om weer eens een oude Zilvermeeuw uit het 'Arie Spaans' project te zien. Al deze meeuwen hebben destijds toen géén metalen ring gekregen (anders zou het VT teveel terugmeldingen krijgen / moeten verwerken o.i.d.). Kees Camphuysen is altijd blij met all waarnemingen van deze vogels; meestal krijg je per ommegaande een complete lifelist.

Als je goed naar de foto's kijkt, kun je wel zien dat Norman een ander type kleurring heeft gebruikt en ook een andere graveernaald / graveermachine. En de ringen van de vogel van Norman zien er ook minder gesleten uit. Het is goed op jouw foto te zien dat beide kleurringen al flink afgesleten zijn (ook de kleurring op de foto van Maarten is al flink afgesleten).

Kees Camphuysen verzamelt ook alle waarnemingen van 'halve' vogels (dus Zilvermeeuwen met nog maar één ring). Laatst zelf ook tweemaal zo'n 'halve' vogel gezien: de één is -naar alle waarschijnlijkheid- wel tot op het individu te herleiden, de ander niet.

Groetjes, Klaas


Muad'Dib

Inmiddels al bericht van Kees...

Vogel is geringd op Terschelling in 1987. Met een kleine mogelijkheid dat de vogel in 1987 op Schier is geringd (het zou dan gaan om OS-WL ipv YS-WL, maar deze vogel is voor het laatst gemeld in 1999, YS-WL voor het laatst in 2002)

Op mijn site heb ik een uitvergroting gezet van de ringen. Je kunt goed zien dat de ringen aardig zijn gesleten...

http://www.bitsonbirds.nl/index.php?option...=112&Itemid=133

Dirk

embos

rosse grutto, gezien op Terschelling 10-8-2021
Ringen: L8NLYR.

Wie weet wat dit betekent?

Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)