Gezocht: verrekijker 8x42

Gestart door michel.wissink, maart 11, 2009, 22:22:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

michel.wissink

Voor het vogelen zoek ik een voordelige gebruikte verrekijker van het kaliber Bresser Corvette 8 x 42 of soortgelijk.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

vuurvlinder

Michel,

kijk eens bij de Lidl. Hebben ze daar regelmatig in de aanbieding. Heb 2 jaar geleden een Bresser (10x 50) aangeschaft voor slechts 22,50. Het ding bevalt prima!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

michel.wissink

#2
Ik hou de Lidl zeker in de gaten, en de veilingsites uiteraard ook.
Maar het kan ook zijn dat hier iemand zo'n kijkertje heeft liggen, en er niets meer mee doet.

Edit 20 maart: Ik heb mijzelf inmiddels getrakteerd op een nieuwe Nikon 8x40 CF.
Maar voor mijn zoon ben ik nog steeds geïnteresseerd.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

michel.wissink

Volgende week is diezelfde Bresser 10 x 50 weer in de aanbieding (wel weer 2,50 Euro duurder...  <_< ); misschien wat voor mijn zoon.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

pia zz

CiteerMichel,

kijk eens bij de Lidl. Hebben ze daar regelmatig in de aanbieding. Heb 2 jaar geleden een Bresser (10x 50) aangeschaft voor slechts 22,50. Het ding bevalt prima!
idd, heb ik ook laatst gekocht, super kijker , mooi scherp en zeer helder!!! :duim:  :duim:  
  groet Pia.

Jeroen Nagtegaal

Zelf ook met die 10x50 gedaan, echter is hij voor wat niet actieve gebruik oké. Heb van het najaar een Vanguard 10*42 gekocht van 150 euro, is idd 6 maal zo duur, maar veel compacter, ligt mij veel beter in de hand, stelt sneller en korter scherp en gaat langer mee!, bij mij was het vooste deel na één zachte tik al scheef en los, heb er wel nog een tijd mee kunnen doen, maar probleem werd toch steeds erger! Mijn adnies is dan ook om toch eerst eens te bekijken of er geen veel betere alternatieven zijn van zo'n 150 euro (kan ook goedkoper), dus gewoon naar de winkel en vergelijken,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

pia zz

CiteerZelf ook met die 10x50 gedaan, echter is hij voor wat niet actieve gebruik oké.

Nou, ik sleep hem overal mee heen, gaat mee in mijn fototas, en er weer uit enz. en .....niets mis mee hoor, nog steeds helemaal intact!!!! ;)  
  groet Pia.