Hoofdmenu

Excursieplanner

Gestart door Jeroen Nagtegaal, februari 24, 2009, 13:22:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Ik ben beniewd naar de mning over de excursie planner om ook in andere tijden te zoeken. Persoonlijk mis ik het wel.
Wil af en toe kijken of er in een straal van 25km nog leuke dingen zijn om mee te pikken voor of na een excursie. Of als ik een weekendje weg ga, om dan even te kijken waar je het beste kan gaan zitten.

De Poll is wel heel zwart/wit dus msichien is wat discusie/toelichtingniet erg.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Rene de Ruijter

Als je de namen van de gebieden weet die binnen de straal van de excursieplanner  liggen,dan heb je wel wat uitgebreidere zoekopties.
Is wel omslachtig! :(  
Met vriendelijke groet,
     Rene de Ruijter

http://waarneming.nl/user/photos/16852

Jeroen Nagtegaal

René, Ben ik niet duidelijk genoeg hierin, of begrijp ik jou niet?
Ik zou namelijk graag zien dat je de waarnemingen kunt zien in een straal van een xxkm in elke tijd (Dus bijv van 12-03-2008 tot 19-03-2008) zodat je weet of die plek nog leuke dingen kan bevatten.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

markmeijrink

#3
Je kunt ook gewoon via gebieden de locatie selecteren. Dus ik snap het probleem niet helemaal?

Als ik b.v. van het groene strand en volkstuintjes op Terschelling wil weten wat voor planten daar voorkwamen tussen x datum dan krijg ik zo een lijst. En wil ik de straal groter dan selecteer ik b.v. de gem. Terschelling of anders het gehele eiland.

M.v.gr. Mark

Rene de Ruijter

Hoi Jeroen,
ik begrijp wat jij bedoelt! ;)
Wat jij wil kan wel bij "gebieden"(=de optie die boven de "excursieplanner" staat)
Aldaar kan je mbv begindatum en einddatum wel je gewenste tijdsperiode invoeren.
Ik noem deze manier omslachtig omdat je dan moet weten welke gebieden binnen een bepaalde gewenste straal liggen(kan je vinden door bij "waarneming invoeren" in het google kaartje op jouw gewenst gebied in te zoomen en dan met het ballonetje over het kaartje te zigzaggen.Links zie je dan het gebied verschijnen in het balkje "!gebied") en dat kunnen er soms wel 100 zijn!!! :(
In theorie is via deze weg te realiseren wat jij wil maar praktisch gezien een gigantische berg werk,dus jouw voorstel is zo slecht nog niet !! :duim:  
Met vriendelijke groet,
     Rene de Ruijter

http://waarneming.nl/user/photos/16852

Jeroen Nagtegaal

Inderdaad, het is goed mogelijk om het via de gebieden te doen.
Echter ben je dan heel lang bezig. Je moet eerst de gebieden gaan zoeken, onthouden, en dan nog gaan bekijken. En met de Eilanden gaat het wel redelijk, daar ga je toch niet vanaf. Maar als je ergens in Midden-Friesland bent.... Of de Randstad...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com