Hoofdmenu

Overvliegend

Gestart door Lonnie Bregman, maart 05, 2009, 14:43:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lonnie Bregman

Als je bijv. een vogel hebt zien overvliegen van het zuiden naar het noorden, is dat dan overvliegend N of overvliegend Z? Ik dacht altijd dat het dan overvliegend N was, maar ik begin steeds meer te twijfelen.
Groeten, Lonnie Bregman

Thijs Fijen

Dat is overvliegend N
Thijs Fijen

Date Lutterop

Yep, je geeft de richting aan waar hij naartoe vliegt; en dat is N dus.

Groet,

Date


Guus Peterse

In tegenstelling tot de wind.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

keesschreven

Op trektellen.nl (wellicht ook elders) zeggen ze vaak "r.N", wat betekent: richting Noord.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Lonnie Bregman

Ok bedankt, ik raakte ook in de war doordat het bij de wind andersom is.
Groeten, Lonnie Bregman

michel.wissink

#6
Er zijn vorige week idd ook een paar groepen kraanvogels gemeld, "overvliegend zuidwest". Kan natuurlijk wel, maar ik vermoed dat in de meeste gevallen toch richting noordoost werd bedoeld... ^_^
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

Herman van der Klis

CiteerAls je bijv. een vogel hebt zien overvliegen van het zuiden naar het noorden, is dat dan overvliegend N of overvliegend Z? Ik dacht altijd dat het dan overvliegend N was, maar ik begin steeds meer te twijfelen.
En wanneer we met een groep vogelaars richting zee kijken , dan is recht voor ons uit 12.00 uur , iets schuin naar links 11 uur , noch verder schuin naar links 10 uur en zien we bv. ineens een stormvogeltje schuin rechts van ons, roepen we :           '' Stormvogeltje , 2 uur ".

mvg

Herman van der Klis
Herman van der Klis

Adri Clements

...of 2 kijkerbeelden links van de roodwitte boei ;)  
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

frankw

#9
Bij hoeveel vergroting?  ;)


Ik kijk toch naar een hele andere Stormvogel dan jij als ik door een 8x vergroting en jij door 12x  :gap:  ;)