Hoofdmenu

kadavervondst

Gestart door Ted van der Knaap, februari 28, 2009, 13:29:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Vanuit m'n auto zag ik iets in het riet liggen en dacht aan een dode zwaan.. ..al fotograferend zag ik wat bruins.
Om dichterbij te komen een stuk omgelopen en dacht aan een zwangere geit vanwege z'n bolle buik... ...nog beter kijkend lijkt dit me een (koe)kalfje wat verdronken is. Geen koeien (boerderij) in de buurt dus ws. afgedreven!

Zit zelf te denken om 'n mailtje te sturen naar de plaatselijke dierenambulance met foto's en de exacte locatie.

Is dat de goede optie of moet ik denken aan A.I.D., brandweer... ...of nergens melden?

4 foto's

1.
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Tim Asbreuk

Ik zou eerst een paar boeren uit de buurt bellen en vragen of het kalf van hun is en anders vragen of hun misschien weten van wie het kalf dan wel is. De meeste boeren kennen hun collega's goed tot in verre omstreken.
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Ted van der Knaap

CiteerIk zou eerst een paar boeren uit de buurt bellen en vragen of het kalf van hun is en anders vragen of hun misschien weten van wie het kalf dan wel is. De meeste boeren kennen hun collega's goed tot in verre omstreken.
probleem is dat ik nu weer thuis ben en het niet echt bij mij in de buurt is!

bovendien was er geen boerderij in de buurt!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Tim Asbreuk

Je weet als het goed is de weg/locatie nog wel. Kijk even op google earth en vervolgens in de telefoongids
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Ted van der Knaap

CiteerJe weet als het goed is de weg/locatie nog wel. Kijk even op google earth en vervolgens in de telefoongids
up-date

heb de kalfjesvondst op waarneming.nl ingevoerd en daarna de dierenambulance in Vlaardingen gebeld zodat ik de link door kon mailen met de foto's/locatie....

...blijkt dat er al een melding was geweest en dat de politie Haaglanden onderweg was om e.e.a. uit te zoeken.

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Rikstar

tevens lijkt hij me al een tijdje dood. Buik zal wel opgezwollen zijn door ontplofte darmen/gassen in de buik.  
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Jeroen Nagtegaal

Hoe is het nu verder gegaan ermee?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

egilio

Op het moment van schrijven gok ik minstens 2 weken  :lol:  
Egil
Currently in Oxford
Zambian Carnivore Programme

WildCRU
Take nothing but pictures, leave nothing but footprints and waste nothing but time[/i]